خبرگزاری کار ایران

معرفی کتاب؛

مامور و امر آمر قانونی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۸۸۴

کتاب مامور و امر آمر قانونی با قلم حمید علوی به زبان فارسی توسط مؤسسه آموزشی تألیفی ارشدان در سال ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در مقدمه این کتاب آمده است: «در خصوص تشریح امر آمر قانونی می توان بیان داشت امر آمر قانونی یکی از صور عوامل موجهه جرم است که می‌توانند همانند سایر مصادیق عوامل موجهه مرتکب جرم را از مجازات معاف کند. مثلا در مورد دفاع مشروع که یکی از مصادیق بارز عوامل موجهه جرم محسوب می‌شود زمانی که یک فرد در مقابل تجاوز غیرقانونی شخصی که قصد کشتن وی را دارد مرتکب قتل می‌شود یا نظیر مورد امر قانونی در مواردی که مامور مجاز به استفاده از سلاح است به مامور دستور تیراندازی می‌دهد و در نتیجه این دستور منجر به قتل مجنی علیه می‌شود.

قانون‌گذار با توجه به حالات فوق مرتکب را مستحق مجازات نمی‌داند و حتی او را از مسئولیت مدنی نیز می‌سازد. علل موجهه جرم که به عنوان کیفیاتی عینی و خارجی موجب زائل شدن رکن قانونی جرم و در نتیجه مباح شدن عمل می‌شود. در حقوق داخلی کشورها پذیرفته شده و جایگاه آن در قوانین داخلی به خوبی مشخص شده است.»

مامور و امر آمر قانونی

این کتاب با قلم یکی از اساتید حقوق دانشگاه «حمید علوی» به زبان فارسی توسط مؤسسه آموزشی تألیفی ارشدان در ۱۰۶ صفحه در سال ۱۴۰۱ منتشر شد. در آن نویسنده تلاش دارد تا مخاطب را به قوانین مرتبط با خویش و آمران قانونی آگاه سازد تا به این طریق مخاطب بداند که هر امر آمری نباید اجرا شود و هر دستوری از روسا را نباید اجرایی نمود بلکه باید این امرها و آمرها دارای صلاحیت و قانونی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز