خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن همبستگی دانشجویان یمنی مقیم در ایران مطرح کرد؛

حمود الاهنومی تاریخ نگار و نویسنده بزرگ معاصر در نمایشگاه کتاب حضور دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۵۵۷

اسامه السامعی ضمن معرفی فعالیت‌های غرفه یمن در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از حضور حمود الاهنومی تاریخنگار و نویسنده بزرگ معاصر یمنی در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسامه السامعی مدیر انجمن همبستگی دانشجویان یمنی مقیم در ایران به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: غرفه ما امسال به لطف خدا به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.

وی افزود: ما یمنی‌ها سابقه طولانی معاشرت فرهنگی با ایرانی‌ها داریم و در حوزه مجاهدت و رزمندگی اسلامی بسیار به هم نزدیک هستیم.

السامعی ادامه داد: فعالیت ما در نمایشگاه ما تقریباً ۴ یا ۵ قسمت دارد. قسمت نخست فعالیت‌های ما که از همه مهمتر است فعالیت در حوزه کتاب است که شامل کتاب‌های اعتقادی در خصوص باور زیدیه و مهمتر از آن کتاب‌های ما در حوزه قرآن کریم است. ما یک نسخه از قرآن را در اختیار داریم که به قلم حضرت امیرالمومنین نوشته شده است من کتاب‌های علمای زیدیه و متون مذهبی زیادی در یمن منتشر کرده و نمونه‌هایی از آن را با خود به نمایشگاه آورده‌ایم. بخش دوم فعالیت‌های ما در خصوص اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی پیرامون دفاع مقدس یمنی‌ها است که از ۱۰ سال پیش پس از اتحاد آمریکا و اسرائیل جهت حمله به یمن شکل گرفته است و تا امروز ادامه دارد در این بخش سعی داریم جلوه‌هایی از فرهنگ مجاهدت مردم مسلمان یمن و شیوه‌های دفاع اسلامی آنان را به مخاطبان نشان دهیم.

وی در توضیح بیشتر فعالیت‌های غرفه یمن گفت: در زمینه جهاد اسلامی و مقاومت مسلمانان در برابر صهیونیست و استکبار جهانی مهم‌ترین میدان از نظر ما غزه و فلسطین است که ما رزمندگان یمن در کنار فلسطینی‌ها ایستاده و در جنگ دریایی علیه صهیونیست‌ها همیار فلسطینی‌ها و پیشتاز میدان بوده‌ایم. حتی پیش از آنکه بخواهیم به کمک فلسطینی‌ها برویم خودمان اعتقاد داریم که صهیونیسم جهانی دشمن ماست. سومین قسمت از فعالیت‌های ما شامل ادبیات و شعر و داستان است. در این حوزه ما از شاعران یمنی در دوره‌های مختلف پیش از اسلام و عصر اسلامی تا روزگار معاصر و شعرای جهاد اسلامی یمن را با خود به نمایشگاه آورده‌ایم، همچنین آثاری از نویسندگان و داستان پردازان یمن در دوره‌های مختلف را در نمایشگاه معرفی می‌کنیم. به عنوان نمونه دیوان امرالقیس را از شاعران داریم و مجموعه شعرهای عبدالله البرادونی و شاعر انقلابی بزرگمان معاذ الجنید را با خود به نمایشگاه آورده‌ایم که البته شاعر معاذ الجنید خودش نیز در نمایشگاه همراه ما است.

السامعی با اشاره به حضور برخی از شخصیت‌های یمنی در این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: دکتر حمود الاهنومی تاریخ نگار و نویسنده بزرگ معاصر نیز ما به نمایشگاه آمده و کتاب‌های او را نیز در این غرفه به مخاطبان معرفی می‌کنیم. بخش دیگر فعالیت‌هایمان مربوط به فی جاذبه‌های گردشگری و باستانی یمن است که کتاب‌ها و مجله‌های ویژه این موضوع را نیز معرفی می‌کنیم. یمن از روزگار کهن و زمانی که ملکه بلقیس در آنجا حکومت داشته آثار ارزشمندی را در خود جای داده و از حیث منابع تاریخی و باستانی بسیار غنی و پربار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز