خبرگزاری کار ایران

بهمن نامور مطلق با حضور در غرفه فارابی:

مطالعه تطبیقی، لازمه تکامل کتب حکمرانی سینماست

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۳۷۹

رئیس پیشین فرهنگستان هنر ضمن شایسته خواندن انتشار سلسله کتاب‌های حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در سایر کشورها، مطالعه تطبیقی را لازمه تکامل آن‌ها خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، بهمن نامور مطلق نشانه‌شناس، رئیس پیشین فرهنگستان هنر و رئیس دانشگاه هنر استاد فرشچیان با حضور در غرفه بنیاد سینمایی فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ضمن فقدان کتاب‌هایی نظیر سلسله کتاب‌های حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در سایر کشورها، انتشار آن‌ها را اتفاقی شایسته و در مسیر تعالی تئوریک سینمای ایران خواند و گفت: زمان حضورم در فرهنگستان هنر، یک کار با محوریت این‌دست کتاب‌ها را داشتیم پیش می‌بردیم که به فرجام نرسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره کتب یادشده افزود: به دنبال انتشار سلسله کتاب‌های حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در سایر کشورها دو تا پیشنهاد دارم، نخست اینکه این بررسی درباره سینمای کشورهای دیگر هم انجام شود و دوم اینکه بعد از تکمیل واکاوی مؤلفه‌ها، مطالعه‌ای تطبیقی درباره آن‌ها و تفاوت‌ها و شباهت‌ها و تأثیر و تأثر آن‌ها صورت پذیرد.

نامور مطلق در ادامه با اشاره به یکی از کتاب‌های خود با عنوان «دیرش‌های روایی» اظهار کرد: در نگارش این کتاب از یکی از کتاب‌های فارابی با نام «روایت در فیلم داستانی» به عنوان منبع استفاده کردم.

او در پایان حضور خود در غرفه بنیاد سینمایی فارابی درباره کتاب «فیلمنامه‌نویسی در قرن ۲۱» نیز گفت: این اثر، کتاب بسیار خوبی از منظر ساختارهای روایی‌ست و می‌تواند دستگیر فیلمنامه‌نویسان به‌ویژه از منظر روایت باشد.

مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی هم زمان با برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همه روزه تا ۲۹ اردیبهشت ماه در محل شبستان اصلی مصلای تهران، راهرو ۱۵ غرفه شماره ۲۷۵ پذیرای علاقه مندان حوزه کتاب‌های سینمایی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز