خبرگزاری کار ایران

تاج‌الدین مطرح کرد؛

میانگین رضایت شغلی 17 درصد است/ تبعیض کارگران را بی‌دل و‌ دماغ کرده

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۰۸۷

ناهید تاج‌الدین با انتقاد از رواج قراردادهای موقت، ایجاد امنیت شغلی و رفع تبعیض را مهم‌ترین گام‌ها در بهبود زندگی کارگران دانست.

ناهید تاج‌الدین (نماینده  مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی) در آستانه روز کارگر به خبرنگار ایلنا گفت: یک ضلع اساسی رونق تولید، کارگران هستند و برای رونق تولید، رضایت شغلی کارگران شرط است.

وی افزود: برای رونق تولید نیازمند ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در تولیدمان هستیم و بهره‌وری یعنی اثربخشی و کارایی؛ اثربخشی کار متخصصان و سیاستگذاران است اما کارایی به دست توانای کارگران محقق می‌شود، بنابراین یک پای بهره‌وری در کشور کارگران هستند.

به گفته‌ی این نماینده مجلس، کارگری که نه امنیت شغلی دارد و ذیل عنوان "قرارداد موقت" دائما در انتظار تعدیل کارگران بسر می‌برد و یا کارگری که امنیت روانی ندارد و حداقل دستمزدش از خط فقر پایین‌تر است و تازه با تاخیر چندماهه این حداقل دستمزد را دریافت می‌کند، طبیعی‌ست که نمی‌تواند به رونق تولید کمک کند و در بهره‌وری نقش داشته باشد. الان 11 میلیون کارگر قرارداد موقت در کشور داریم.

وی افزود: کارگری هم که احساس تبعیض کند و فاصله چهار برابری حقوق و مزایای نیروهای رسمی با پرسنل قراردادی را ببیند، نمی‌تواند در رونق تولید اثر داشته باشد. اینکه میانگین ساعت مفید کاری در ایران 11 ساعت در هفته است ارتباط مستقیمی با رضایت شغلی دارد، رضایت شغلی که بهترین حالت 17 درصد است.

تاج‌الدین در انتها گفت: در آستانه روز کارگر امیدوارم دو مسئله تبعیض و امنیت شغلی به عنوان عمده‌ترین مسائل کارگران با تصویب دو لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز اصلاح قانون کار مرتفع شود، تلاش‌مان در کمیسیون اجتماعی در همین راستاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز