خبرگزاری کار ایران

در بیانیه یک تشکل کارگری مطرح شد؛

نه به خصوصی‌سازی و نئولیبرالیسم؛ شعار اول ماه مه کارگران

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۷۵۵

اتحادیه نیروی کار پروژه‌ای ایران در بیانیه‌ای به مهم‌ترین مطالبات کارگران ایران امروز پرداخته و ادعا کرده نه به خصوصی‌سازی، مهم‌ترین شعاری‌ست که کارگران سر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «اتحادیه نیروی کار پروژه‌ای ایران» در بیانیه‌ای به مناسبت اول ماه مه (روز جهانی کارگر) به بیان مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران پرداخته است.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه بحران جدی با ابعاد نجومی، زندگی کارگران و کلیه حقوق‌بگیران در ایران را به چالش گرفته است، تاکید شده: کارگران ایران انتقام جنایت‌های رژیم شاه را در سال 57 با مشت آهنین خود از جنایتکاران گرفتند و تیر خلاص را به این نظام سرسپرده امپریالیسم با اعتصابات صنعت نفت و دیگر اعتصاب‌ها در سراسر ایران  زدند. ولی امروزه، متاسفانه ضدمناسبات اقتصادی اصل 44 – 45 قانون اساسی با دستان نولیبرالیسم وطنی و قانون‌زدایی فعلی، عملی شده است.

در این بیانیه، آمده است: بزرگترین دستاورد مبارزات کارگران در شرایط امروزی ایران و جهان درک این واقعیت است که ریشه ستم طبقاتی را شناخته‌اند و آن را هدف خود قرار داده‌اند. مبارزه برای نفی خصوصی‌سازی یا در واقع نفی نولیبرالیسم، یک درک تجربی کارگران است که بدون یک آموزش علمی – طبقاتی، خود به آن پی برده‌اند و در شعارهای خود مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز