خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مطالبات شش‌گانه کارگران در سال رونق تولید/ روز کارگر، تعطیل رسمی‌ست

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۵۳۷

حسین حبیبی می‌گوید: باید تا روز 11 اردیبهشت، صدای مطالبه‌گری خود را به گوش مسئولان برسانیم.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر ضرورت «مطالبه‌گری» کارگران، گفت: بایستی از امروز تا 11 اردیبهشت (روز جهانی کارگر) مطالبات‌مان را به گوش مسئولان برسانیم.

او مطالبات کارگران را در شش محور اصلی دسته‌بندی می‌کند: اولین و مهم‌ترین مطالبه، «امنیت شغلی» است؛ باید مهم‌ترین خواسته‌ی ما احیای قراردادهای کار دائم باشد. فقدان امنیت شغلی، همه وجوه اشتغال ما کارگران از حق تشکل‌یابی گرفته تا چانه‌زنی برای دستمزد را تحت‌الشعاع قرار داده است و به همین دلیل است که معتقدم «امنیت شغلی» مهم‌ترین مطالبه کارگران ایران است.

اما دومین مطالبه مهم از نظر حبیبی، محو شرکت‌های پیمانکاری و تامین نیرو است. او معتقد است؛ دلالان نیروی انسانی و شرکت‌هایی که کارشان خرید و فروش کارگر است باید از عرصه روابط کار محو شوند.

حبیبی به تشریح باقی مطالبات می‌پردازد: «دستمزد شایسته» که تامین‌کننده‌ی نیازهای یک خانوار متوسط باشد، تشکل مستقل کارگری بدون دخالت دولت و کارفرما، بازگرداندن استقلالِ سازمان تامین اجتماعی و اداره آن به دست کارگران و کارفرمایان و حق اعتراض و تجمع براساس اصل 27 قانون اساسی، دیگر مطالباتی‌ست که در روز کارگر امسال باید پیگیری کنیم.

 دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در پایان با تاکید بر اینکه وفق ماده 63 قانون کار، «روز کارگر» تعطیل رسمی‌ست و کارگران باید این «حق قانونی» خود را به یاد داشته باشند، اهمیت اتحاد و همدلی کارگران را یادآور شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز