خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران راه‌آهن اراک به حداقل حقوق ونبود امنیت شغلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۳۷۸

صبح امروز شماری از کارگران راه آهن ناحیه اراک به حداقل مزد دریافتی و نبود امنیت شغلی اعتراض کردند.

یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران راه اهن اراک که تحت مسئولیت یکی از شرکت‌های پیمانکاری راه‌آهن مشغول کارند، صبح امروز دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) در اعتراض به حداقل حقوق دریافتی و نبود امنیت شغلی مقابل ساختمان اداره کل راه آ هن اراک  تجمع کردند.

وی افزود: درآمد اکثر ما حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گفته یکی دیگر از کارگران، تورم هر روز بالاتر می‌رود و سفره کارگری کوچک و کوچکتر می‌شود و کارگران ابنیه فنی انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند. دولت باید مزد کارگران را افزایش دهد تا کارگران برای ادامه کار رغبت نشان دهند.

وی تصریح کرد: رشد تولید و اقتصاد در گرو تامین امنیت شغلی و اقتصادی جامعه کارگری است اما متاسفانه توجه چندانی به این قشر ضعیف نمی‌شود. جدا از حداقل حقوق در زمینه بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی نیز دچار مشکل هستیم و سوءمدیریت برخی مسئولان باعث بروز مشکلات زیادی در میان ما کارگران است.

این کارگر گفت: بیش از نیمی از جامعه کارگری شاغل در راه آهن مستاجر هستند و ۷۰ درصد حقوق دریافتی کارگران برای اجاره‌بها صرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز