خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران سیمبان منطقه برق پرند به قراردادهای کاری و مشکلات شغلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۴۵۷

کارگران سیمبان منطقه برق پرند می‌گویند: چندین سال است ما کارگران سیمبان از مسئولان شرکت درخواست تبدیل وضعیت و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی را کرده‌ایم اما تغییری در روند شغلی و میزان دستمزد علارغم افزایش چند برابری قیمت مواد مصرفی و غیرمصرفی ایجاد نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران سیمبان منطقه برق پرند روز گذشته (۲۹ آذر ماه) به دستمزد حداقلی و نداشتن امنیت شغلی در محل کار خود اعتراض کردند. آن‌ها درخصوص مطالبات خود می‌گویند: هر یک از کارگران با سوابق کاری بالا در سخت‌ترین شرایط مشغول کار هستند اما حداقل حقوق دریافتی کفاف مخارج زندگی کارگران را نمی‌دهد.

به گفته این کارگران؛ چندین سال است ما کارگران سیمبان از مسئولان شرکت درخواست تبدیل وضعیت و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی را کرده‌ایم اما تغییری در روند شغلی و میزان دستمزد علارغم افزایش چند برابری قیمت مواد مصرفی و غیرمصرفی ایجاد نشد.

به گفته کارگران سیمبان منطقه برق پرند، سطح حقوق کارگران سیمبان که به صورت پیمانکاری مشغول کار هستند به نسبت سایر کارگرانی که در شرکت‌های توزیع برق فعالیت دارند، بسیار پایین‌تر است و این تبعیض باید برطرف شود.

آن‌ها می‌گویند: همه مسئولان به سختی و مشقت‌بار بودن شغل سیمبانی اذعان دارند. در عین حال شماری از سیمبانان در سال‌های و ماه‌های گذشته جان خود را از دست داده‌اند و شماری دیگر مصدوم و قطع عضو شده‌اند لذا علارغم پیگیری‌های زیاد در بهبود وضعیت شغلی و جانی‌مان نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

کارگران سیمبان می‌گویند: چون به مشکلات‌مان از جانب مدیران شرکت توزیع برق منطقه اهمیتی داده نمی‌شود، تصمیم داریم پیگیری مطالباتمان را در هفته‌های آینده به شرک توزیع برق تهران بزرگ و در نهایت به وزارت نیرو ببریم.

طبق اظهارات آن‌ها؛ رفع تبعیض و بی‌عدالتی، یک خواسته قانونی است؛ وقتی ما برای شرکت توزیع برق کشور کار می‌کنیم، چرا قراردادمان مستقیم نیست و بخش زیادی از درآمد ماهانه‌مان به شرکت‌های تامین نیرو و واسطه‌ها تعلق می‌گیرد.

کارگران درباره سایر مطالبات خود می‌گویند: کارگران در اعتراض روز گذشته خود همچنین خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، لحاظ شدن حق سختی کار و دریافت مزایای مزدی، همانند همکاران رسمی برای افزایش حقوق‌ها شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز