خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران پیمانکاری آبفای اهواز به حداقل حقوق دریافتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۳۵۸

جمعی از کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب اهواز در اعتراض به حداقل حقوق دریافتی خود، مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب اهواز، صبح امروز چهارشنبه شنبه (۱۵ آذر ماه) به حداقل حقوق دریافتی خود معترض شدند.

این کارگران که بصورت«قرار داد درصدی»تحت مسئولیت یک پیمانکار در آب وفاضلاب اهواز مشغول کارند گفتند: ما تعدادی کارگر پیمانکاری قرار داد درصدی  شاغل در آب وفاضلاب اهواز در استان خوزستان هستیم که  درآمد برخی از ما نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گفته وی، کارگران پیمانکاری آبفای اهواز، ماهانه مبلغی نزدیک به حداقل حقوق دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی ناچیز است.

این کارگر افزود: جدا از همه مشکلات، کارفرما بخشی از همین حداقل دستمزد را در هر ماه کم می‌کند.

به گفته وی ؛ طی ما‌های گذشته دریافتی تعدادی از همکاران یک تا سه میلیون تومان بوده است که آن هم با تاخیر چند ماهه پرداخت شده است.

این کارگر با بیان اینکه خواستار انعقاد قرارداد قانونی کار با کارفرما هستیم، ادامه داد: مسئولان استانی از وضعیت شغلی و در آمدی ما باخبرند اما در خصوص تغییر قرارداد و افزایش حقوق ما کارگران پیمانکاری  حداقل بگیر اقدامی صورت نمی‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز