خبرگزاری کار ایران

کمیسیون تحقیقات ILO سرکوب اتحادیه‌های کارگری در میانمار را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۹۹۵

گزارش چهاردهمین نشست کمیسیون تحقیقات ILO با بیانیه‌ای شدیداللحن علیه میانمار پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از «ITUC»، کمیسیون تحقیقات سازمان جهانی کار "ILO (COI)" در مورد میانمار خواستار پایان دادن به سرکوب اتحادیه‌های کارگری و کار اجباری در این کشور، به‌ویژه موارد نقض حقوق کارگران توسط ارتش این کشور و دولت نظامی آن شد. 

گزارش چهاردهمین نشست این کمیسیون با بیانیه‌ای شدیداللحن علیه میانمار پایان یافت. پیش از این کشتار و نسل‌کشی در این کشور که دامن کارگران را نیز گرفته بود، توسط دیوان بین المللی لاهه مورد بررسی قرار گرفته است. 

کمیسیون تحقیقات سازمان جهانی کار از شرکای اجتماعی در منطقه جنوب آسیا خواسته تا به دنبال بازگشت به راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز و دموکراتیک درمورد بحران میانمار باشند و از دولت نظامی میانمار خواسته تا خشونت علیه کارگران و تشکل‌های کارگری این کشور را متوقف کنند. 

این کمیسیون با اعلام گزارش از دستگیری، زندان و شکنجه چندین فعال کارگری برجسته در میانمار طی دو سال گذشته، اعلام کرده است: تمام اشکال خشونت، شکنجه و سایر رفتارهای غیرانسانی علیه رهبران و اعضای اتحادیه کارگری را متوقف کنید. 

کمیسیون تحقیقات ILO خطاب به دولت نظامی میانمار اعلام کرده است: همه اتهامات جنایی علیه اتحادیه‌های کارگری بازداشت‌شده در رابطه با اعمال آزادی‌های مدنی و فعالیت‌های صنفی مشروع خود را پس بگیرید. 

همچنین در این بیانیه آمده است: کار اجباری برای ارتش یکی از مجازات‌های رایج در کشور میانمار است که برخلاف کنوانسیون‌های مربوط به کار اجباری و ترویج انواع خشن کار اجباری محسوب می‌شود. 

کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری با استقبال از این بیانیه، حق تشکیل اتحادیه و فعالیت صنفی را یکی از حقوق طبیعی کارگران و نهادهای مدنی در هر کشور عنوان و رفتار دولت میانمار را پس از صدور این بیانیه محکوم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز