خبرگزاری کار ایران

برآورد سازمان جهانی کار درباره ایجاد ۲۸۰ میلیون شغل تا سال ۲۰۳۰ میلادی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۷۰۱

طبق برآورد سازمان جهانی کار تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود ۲۸۰ میلیون شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، سازمان جهانی کار خواستار ایجاد ۵۷۵ میلیون شغل جدید و مناسب تا سال ۲۰۳۰ و رسمی شدن حداقل یک میلیارد شغل غیررسمی موجود در جهان شده است. طبق برآورد سازمان جهانی کار تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود ۲۸۰ میلیون شغل ایجاد خواهد شد. 

بر اساس برآوردهای اخیر سازمان جهانی کار، سرمایه‌گذاری در مراقبت از کودکان و مراقبت‌های طولانی مدت و پرستاری از سالخوردگان تا سال ۲۰۳۰ باعث ایجاد چندین میلیون شغل جدید در جهان می‌شود و نرخ اشتغال زنان را تا ۷۸ درصد افزایش می‌دهد و ۸۴ درصد مشاغل رسمی خواهند بود. 

سرمایه‌گذاری در مراقبت برای جوامع ما منطقی است. بهداشت، آموزش و مراقبت از کودکان، افراد ناتوان و افراد مسن اکنون به عنوان پایه‌ای برای تاب آوری در جوامع ما در برابر شوک‌های اقتصادیَ شناخته شده است. 

گزارش کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) داده‌های خاص کشورها را در مورد پتانسیل ایجاد شغل و پیامدهای سرمایه‌گذاری‌های اضافی بر اساس درصد تولید ناخالص داخلی بر روی اشتغال ارائه می‌کند و نمونه‌های الهام‌بخشی را نشان می‌دهد که اتحادیه‌های کارگری برای ایجاد سیستم‌های مراقبت جامع کار می‌کنند: 

کانادا: در طول بحران کرونا، جنبش کارگری کانادا بر اساس دهه‌ها مبارزات انتخاباتی برای به دست آوردن سرمایه‌گذاری‌های عمده در مراقبت، گسترش زیرساخت‌های مراقبت عمومی و ایجاد یک سیستم ملی مراقبت از کودکان بنا کرده است. 

آرژانتین: اتحادیه‌های کارگری آرژانتین برای اصلاح پیش‌نویس قانون «مراقبت در برابری» به دولت فشار می‌آورند تا سیستم مراقبت جامع را به عنوان حقی برای کل جمعیت و همچنین سرمایه‌گذاری برای ایجاد مشاغل مراقبتی با حقوق و شرایط مناسب تضمین کند. 

هند: انجمن زنان خوداشتغال هند (SEWA) از دولت خواسته تا سرمایه‌گذاری در بخش مراقبت را به حداقل ۱ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد تا یک سیستم با کیفیت مراقبت از کودکان به وجود بیاید. 

آفریقای جنوبی: اتحادیه‌های کارگری با موفقیت دولت را برای حقوق و مزایا برای کارگران غیررسمی تحت فشار قرار می‌دهند، مانند: حداقل دستمزد، حق مرخصی با حقوق و غرامت حوادث کارگری و مقابله با آزار جنسی و سایر اشکال اذیت و آزار… 

اسپانیا: اتحادیه‌های کارگری اسپانیا با قدرت هرچه بیشتر تلاش کردند تا کشورشان اولین کشوری باشد که از دستورالعمل «تعادل بین کار و زندگی» متعلق اتحادیه اروپا، پیروی می‌کند. اکنون، آن‌ها خواستار افزایش هزینه‌های عمومی دولت در حوزه اشتغال و بهبود شرایط کاری برای کارکنان حوزه پرستاری و مراقبت هستند. 

شاران بارو، دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری در این زمینه اظهار کرد: ما به برنامه‌های سرمایه‌گذاری در هر کشوری نیاز داریم تا پیشرفت زنان در مشاغل مختلف را شاهد باشیم. ما می‌توانیم مشاغل مراقبتی را تا سال ۲۰۳۰ به عنوان بخشی از یک راهکار اجتماعی جدید برای ایجاد اشتغال به واقعیت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز