خبرگزاری کار ایران

تاکید سازمان‌ها و تشکل‌های بین‌المللی کارگری بر تامین اجتماعی کارگران در ایام کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۱۵۳

کارگران و سازمان‌های آن‌ها دوباره باید در خط مقدم بسیاری از بحث‌های حمایتی قرار بگیرند و در مقابل، عقب‌نشینی حقوق کارگران از جمله حق برخورداری آنان از تأمین اجتماعی ازجمله خطراتی است که باید در مقابل آن مقاومت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، در جلسه «شبکه حمایت اجتماعی، آزادی و عدالت برای کارگران»، رهبران اتحادیه‌ها و سازمان‌های کارگری و نمایندگان بین‌المللی آن‌ها در سازمان جهانی کار توافق کردند که گسترش پوشش حمایت اجتماعی و تقویت سیستم‌های تامین اجتماعی از کارگران و بازنشستگان در جریان همه گیری کرونا بالاترین اولویت است. 

در نشستی که به طور مجازی هفته گذشته (۵ ژوئیه) با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری برگزار شد، حاضرین بر اهمیت دستیابی به یک نظام تامین اجتماعی جهانی در راستای اولویت‌های تعیین شده در اعلامیه صدمین سالگرد شروع به کار سازمان جهانی کار، تاکید کردند. 

در دومین نشست بحث در مورد تامین اجتماعی که توسط کنفرانس بین المللی کار برگزار شد، دستور کاری تا سال ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار به تصویب رسید. همچنین در مورد استراتژی‌های حمایت از اتحادیه‌های کارگری برای پیشبرد تامین اجتماعی در سطوح بین المللی، منطقه‌ای و ملی بحث و تبادل نظر انجام شد. 

شهرا رضوی (مدیر بخش تامین اجتماعی سازمان جهانی کار) گفت: «با تشدید چالش‌های جدید جهانی از جمله گسترش بیماری‌های جدید، می‌دانیم این کارگران و سازمان‌های آن‌ها، کسانی هستند که دوباره باید در خط مقدم بسیاری از بحث‌های حمایتی قرار بگیرند و در مقابل، عقب‌نشینی حقوق کارگران از جمله حق برخورداری آنان از تأمین اجتماعی از جمله خطراتی است که در این ایام وجود دارد و باید در مقابل آن مقاومت شود.» 

شرکت کنندگان در این نشست همچنین بر اهمیت ایجاد فضای مالی لازم به منظور گسترش حمایت اجتماعی برای همه کارگران تاکید کردند و توافق شد تا این مسئله پیگیری شود که کشورها باید پایه مالی خود را از طریق مالیات تدریجی، مقابله با فرار مالیاتی و اطمینان از پرداخت سهم منصفانه بیمه و مالیات از سوی کارفرمایان تقویت کنند. 

شاران بارو، دبیرکل کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در حاشیه نشست مجازی عنوان کرد: «تامین اجتماعی در ایام گسترش همه گیری بیماری‌ها برای اکثریت قریب به اتفاق کشورها مقرون به صرفه است، دولت‌ها فقط باید اولویت‌های خود را مشخص کنند. علاوه بر این، تامین اجتماعی یک سرمایه‌گذاری برای اقتصادهای فراگیر و انعطاف‌پذیر است. زمان آن فرارسیده است که دولت‌ها منابع لازم را برای تحقق بخشیدن به حمایت اجتماعی برای همه تخصیص دهند.» 

شبکه حمایت اجتماعی، آزادی و عدالت برای کارگران در سال ۲۰۱۷ توسط ILO با همکاری کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری بین‌المللی (ITUC) راه اندازی شده است. این شبکه به عنوان یکی از شرکای استراتژیک برنامه شاخص جهانی سازمان بین‌المللی کار در زمینه ایجاد نظام لایه بندی برای تامین اجتماعی برای همگان است که از سازمان‌های کارگری در ترویج و دفاع از حق تامین اجتماعی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز