خبرگزاری کار ایران

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری قتل فعال کارگری فیلیپینی را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۹۳۸

هفته گذشته جسد الکس دولوروسا (فعال کارگری) با ضربات متعدد چاقو در عملیات ترور مشکوک علیه فعالان حقوق کارگران در یک شهر بزرگ در فیلیپین پیدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری ITUC، این کنفدراسیون در همبستگی با فعالان کارگری فیلیپینی؛ قتل عضو اتحادیه کارگری الکس دولوروسا از شبکه کارکنان صنعت BPO (BEIN) در شهر باکولود فیلیپین را محکوم کردند. 

هفته گذشته جسد الکس دولوروسا (فعال کارگری) با ضربات متعدد چاقو در عملیات ترور مشکوک علیه فعالان حقوق کارگران در یک شهر بزرگ در فیلیپین پیدا شد. 

لوک ترانگل، معاون دبیرکل ITUC گفت: «مرگ الکس دولوروسا به ۶۸ قتل مشکوک از میان اعضای اتحادیه‌های کارگری در فیلیپین می‌افزاید. این تنها یکی از پرونده‌های کامل است که در دادگاه فیلیپین ثبت شده است.» 

وی افزود: «باید تحقیقاتی کامل و بی‌طرفانه برای شناسایی و محاکمه عاملان واقعی و سایر کسانی که مسئول این جنایت هستند، انجام شود. ما عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده و همکاران وی ابراز می‌کنیم و تا اجرای عدالت از پیگیری بازنخواهیم ایستاد.» 

ITUC از دولت فیلیپین می‌خواهد که گزارش مأموریت سه جانبه سطح عالی ILO (HLTM) را به طور کامل بپذیرد. این گزارش یکبار دیگر بر شکست دولت در تضمین امنیت برای کارگران فعال برای دفاع از حقوق خود تاکید کرده است. 

این گزارش می‌گوید: دولت باید گام‌های فوری و ملموسی برای اجرای توصیه‌های مندرج در این گزارش سازمان جهانی کار بردارد، ازجمله ایجاد یک کمیته در دفتر ریاست‌جمهوری برای اطمینان از پاسخگویی در مورد تمام موارد مربوط به کار قتل، آدم‌ربایی و خشونت علیه فعالان کارگری که در سال‌های اخیر کشته شدند. 

احترام به حقوق کارگران در کشور فیلیپین و پایان دادن به کشتار و ارعاب کارگران مطالبه‌ای است که سال‌ها در فیلیپین فراگیر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز