خبرگزاری کار ایران

هشدار جدی کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری به اجلاسیه وزرای کار گروه بیست درباره بحران اشتغال و تامین اجتماعی در جهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۰۶۹

وزرای کار و اشتغال ۲۰ کشور صنعتی و ۲۰ اقتصاد اول جهان در هندوستان گردهم آمدند تا به مسائل بازار کار جهانی بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (ITUC)، نمایندگان این تشکل جهانی در یک هیات ۲۰ نفره در بیانیه‌ای در حاشیه نشست وزرای کار G-20 (گروه بیست) به مسائلی ضروری در ارتباط با فوریت‌های بازار کار جهانی اشاره کردند. 

وزرای کار و اشتغال ۲۰ کشور صنعتی و ۲۰ اقتصاد اول جهان در هندوستان گردهم آمدند تا به مسائل بازار کار جهانی بپردازند. در بیانیه مجمع نمایندگان کارگر عضو ITUC به نشست این وزرا، مطرح شده است: در حالی که کارگران در سراسر جهان با وضعیت وخیم اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند، ما نمایندگان کارگری کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) خواستار اقدامات سریع برای رسیدگی به مهمترین مسائل طبقه کارگر جهانی شامل «بحران دستمزدهای پایین همزمان با تورم بالا، نیاز به میلیون‌ها شغل جدید و دسترسی به خدمات تامین اجتماعی» هستیم. 

در بیانیه این گروه خطاب به وزیران کار و اشتغال ۲۰ کشور بزرگ صنعتی جهان آمده است: بازار کار جهانی به شدت تحت تاثیر انتخاب‌های کلان اقتصادی (مانند سیاست‌های پولی سختگیرانه، سرکوب دستمزدها و ریاضت اقتصادی) قرار دارند. صدها میلیون نفر نیروی انسانی آماده به کار و فعال هنوز بیکار هستند، میلیاردها نفر در مشاغل غیررسمی فعالیت می‌کنند و تخمین زده می‌شود که ۲۱۴ میلیون نفر در مشاغلی با کیفیت بسیار پایین و موقت شاغل هستند که دستمزدشان برای رهایی آن‌ها از فقر شدید کافی نیست. 

وزرای کار G۲۰ قبلاً تعهداتی در مورد سهم درآمد نیروی کار، رعایت اصول حفظ دستمزد عادلانه و حقوق کارگران داشته‌اند، اما اجرای این تعهدات کند بوده است. 

تحت ریاست هند بر کنفرانس وزرای کار G۲۰، این وزرا بر گسترش ایجاد سیستم تامین اجتماعی برای کارگران آزاد حوزه پلتفرم‌ها و اقتصاد دیجیتال، بهبود تامین مالی سیستم‌های تامین اجتماعی و بستن شکاف‌های مهارتی جهانی و منطقه‌ای تمرکز خواهند کرد. 

برای رسیدگی به این چالش‌ها و چالش‌های اساسی، نمایندگان کارگری ITUC از وزرای کار G۲۰ می‌خواهد موارد زیر را اجرا کند: 

الف) از سیاست‌های مالی و پولی به نحوی صورت بگیرد که یک گذار عادلانه از وضعیت توسعه نیافته به توسعه یافته را تضمین کند. شکاف‌های عظیم در سرمایه‌گذاری و در خدمات عمومی، تامین اجتماعی و زیرساخت‌های لازم برای آن باید به زودی برطرف شود. 

ب) اطمینان حاصل شود که همه کارگران، از جمله کارگران پلتفرم، از اصول و حقوق اساسی ILO (سازمان جهانی کار) در محل کار بهره‌مند می‌شوند و به تامین اجتماعی مطابق با کنوانسیون ۱۰۲ سازمان جهانی کار اهتمام گذاشته شود. 

ج) توسعه منابع صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی با راهبردهای رسمی‌سازی نیروی کار، حذف فرار و اجتناب مالیاتی و بیمه‌ای کارفرمایان، اصل مالیات تدریجی و حمایت از صندوق‌های تامین اجتماعی جهانی برای فقیرترین کشورها. 

نمایندگان کارگری عضو کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در پایان از وزرای کار گروه ۲۰ خواسته تا در مورد سیاست‌گذاری و بودجه‌ریزی برای گذار عادلانه به اقتصاد سبز همراه با ایجاد شغل با کیفیت در راستای گسترش انرژی‌های تجدید پذیر، احیای اکوسیستم محیط زیستی و توسعه زیرساخت‌های توسعه پایدار، هماهنگی و مساعدت بیشتری به خرج دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز