خبرگزاری کار ایران

۲۳ کارگر صدر فولاد با اتمام قرارداد کار بیکار شدند/ مدیرکل کار: در فاز دوم کارگران بازمی‌گردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۶۹۷

کارگران صدر فولاد واقع در شهرستان خرم آباد از تعدیل ۲۳ نفر از همکاران خود طی چند روز گذشته خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در کارخانه صدر فولاد که در شهرستان خرم آباد استان لرستان واقع شده است، حدود ۶۰ کارگر مشغول به کارند که اخیرا ۲۳ نفر از آن‌ها پس از اتمام قرارداد کار بیکار شده‌اند.

از قرار معلوم؛ کارگران تعدیلی از کارگران قدیمی و باتجربه کارخانه بوده‌اند که بعد از یک دوره از تعطیلی کارخانه در سالهای ۹۷ تا۱۴۰۱ بیکار شده و سال گذشته با احیای کارخانه از سوی کارفرما به محل کار خود بازگردانده شدند اما بار دیگر به دلایل نامعلومی از کار بیکار می‌شوند.

گفته می‌شود؛ کارفرمای برای کاهش هزینه‌های جاری کارخانه پیش از این نیز (قبل از آغاز سال جدید (۱۴۰۲) اقدام به تعدیل نیروی کار کرده است.

علی جهانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تایید خبر تعدیل کارگران این واحد تولیدی به سایر رسانه‌ها گفته است: متاسفانه مدیرعامل کارخانه روز گذشته اقدام به اخراج ۲۳ نیروی این واحد کرده است.

او با بیان اینکه برای بررسی موضوع اخراج این کارگران روز گذشته با مدیرعامل و هیات مدیره کارخانه صدر فولاد جلسه مفصلی برگزار کرده‌ایم، گفت: مدیرعامل کارخانه به دلیل نبود سرمایه توانایی مالی لازم برای پرداخت حقوق و دستمزد کارگران را ندارد به همین دلیل اقدام به تعدیل نیروی کار کارخانه کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان داشت: گویا قرارداد نیروهای اخراج شده به پایان رسیده و مدیرعامل نیز آن‌ها را از ادامه فعالیت در صدرفولاد بازداشته است.

جهانی با بیان اینکه برای پیگیری وضعیت کارگران اخراجی صدر فولاد این کارگران در ابتدا باید به اداره کار طرح شکایت کنند، افزود: مدیرعامل کارخانه وعده کرده تا پایان خرداد ماه با راه‌اندازی فاز دوم کارخانه صدر فولاد از کارگران تعدیلی استفاده کند، اما تا آن زمان توان مالی برای پرداخت حقوق به این کارگران را ندارد.

خبرنگار: سیدعیسی موسوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز