خبرگزاری کار ایران

تسریع در ساخت «لاستیک سازی الیگودرز» برای اشتغال جوانان بومی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۴۳۸

جوانان جویای کار شهرستان «الیگودرز» در استان لرستان خواستار تسریع در ساخت کارخانه «لاستیک‌سازی بارز» و رفع مشکلات و بازگشایی این پروژه اشتغال‌زایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از جوانان جویای کار شهرستان «الیگودرز» در استان لرستان، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی پروژه لاستیک‌سازی بارز بعداز ۴سال از کلنگ زنی شدند.

یکی از اهالی شهرستان الیگودرز در تشریح مشکلات این واحد نیمه کاره گفت: کلنگ احداث واحد تولیدی لاستیک‌سازی بارز در شهرستان الیگودرز استان لرستان در سال ۹۷ در شهرک صنعتی این شهر بر زمین زده شد و بعد از مدتی به دلیل وجود مشکلات متعدد این پروژه متوقف شد. در حال حاضر اهالی منطقه و شمار زیادی از جوانان جویای کار خواستار تسریع در بازگشایی این پروژه اشتغال‌زایی از سوی مسئولان هستند.

به گفته وی؛ در کنار اشتغال‌زایی، قرار بود این کارخانه در سال ۱۴۰۰ افتتاح و سالانه پنجاه هزار تن انواع تایر اعم از رادیال تمام سیمی باری، اتوبوسی و کامیونتی تولید کند؛ ولی این طرح با موانع و چالش‌هایی مثل‌ عدم تامین منابع مالی و برخی مشکلات بانکی مواجه شد.

او با ابراز تاسف از بی‌توجهی برخی مسئولان وقت برای راه‌اندازی این کارخانه، افزود: اخیرا برخی مسئولین دلسوز برای تکمیل این پروژه به دنبال تامین منابع مالی از صندوق توسعه ملی هستند که امیدواریم پرداخت شود.

این کارگر با بیان اینکه این پروژه به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی شهرستان الیگودرز قرار بود برای حدود ۹۰۰ نفر اشتغال مستقیم بسازد، گفت: چندین پروژه عمرانی در شهرستان الیگودرز در حال ساخت است که حرکت لاک پشتی دارند بنابراین باتوجه به شرایط بد اشتغال و اینکه شرکت لاستیک‌سازی بارز در صورت راه‌اندازی می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳هزار کارگر به‌صورت غیرمستقیم باشد، از مسئولان درخواست داریم برای آغاز فعالیت این واحد تولید، هرچه سریعتر اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز