خبرگزاری کار ایران

فیلم/ اظهارات امروز رئیس قوه قضائیه درباره مسکن کارگران و فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۸۷۸

رئیس قوه قضائیه گفت: یک معلم با حقوق معلمی اگر بخواهد مسکنی تهیه یا اجاره کند تقریبا بسیار سخت است یک کارگر اگر بخواهد صرف حقوق کارگری و درآمدی خود مسکن بگیرد عمدتا کار سختی است بنابراین باید نسبت به تمام مسائل شان ان‌شا‌الله توجه شود مخصوصا مساله مسکن. حالا یا از طریق تعاونی یا از طریق کمک های خاص یا اختصاص زمین و غیره باید به همه توجه شود اما این قشر فرهیخته و زحمتکش باید مورد توجه و عنایت ویژه قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه ای در نشست امروز شورای عالی قضایی با اشاره به مشکلات کارگران و معلمان گفت: در همه زمان‌ها نقش تعلیم و تعلم و نقش معلم بسیار مهم است و نقش بی بدیل معلم و استاد شاید در زمان ما نیاز به اهتمام بیشتری دارد، علت هم این است که الان بسیاری از کودکان از مهدکودک ساعاتی از شبانه روز را از پدر و مادر جدا می شوند و در مهدکودک هستند و در اختیار معلمین قرار می گیرند خیلی از بچه ها پیش دبستان شرکت می کنند قبل از اینکه به سن واقعی برسند که بتوانند مدرسه بروند به عنوان پیش بستان از خانواده جدا می شوند تا سطوح ابتدایی متوسطه و تا سطوح عالی را طی کنند. ۲۵ تا ۳۰ سال طول می کشد ساعاتی زیادی از این سن جوانی و نوجوانی و کودکی را در اختیار استاد و مدرسه و معلم هستند اینجاست که نقش معلم مشخص می شود.

وی افزود: هم این قشر معلم و هم قشر کارگر امروز مشکلاتی دارند و باید با توجه به نقش شان و با توجه به اهمیت شان به رفع مشکلات آنها توجه ویژه شود به خصوص امروز برای همه و از جمله این دو قشر که تقریبا از یک حقوق نسبتا پایینی برخوردار هستند، مساله مسکن مساله اساسی در زندگی آنها است.

رئیس قوه قضائیه یادآور شدک یک معلم با حقوق معلمی اگر بخواهد مسکنی تهیه یا اجاره کند تقریبا بسیار سخت است یک کارگر اگر بخواهد صرف حقوق کارگری و درآمدی خود مسکن بگیرد عمدتا کار سختی است بنابراین باید نسبت به تمام مسائل شان ان‌شا‌الله توجه شود مخصوصا مساله مسکن. حالا یا از طریق تعاونی یا از طریق کمک های خاص یا اختصاص زمین و غیره باید به همه توجه شود اما این قشر فرهیخته و زحمتکش باید مورد توجه و عنایت ویژه قرار بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز