خبرگزاری کار ایران

تکرار ادعاهای بی‌اساس بلینکن در خصوص حمایت تسلیحاتی ایران از روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۶۵۱

وزیر خارجه آمریکا که به کی‌یف سفر کرده است، در کنفرانس خبری مشترک با همتای اوکراینی خود بار دیگر مدعی حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ علیه اوکراین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که به کی‌یف سفر کرده است، در کنفرانس خبری مشترک با «دیمترو کوله‌با» همتای اوکراینی خود بار دیگر مدعی حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ علیه اوکراین شد. 

وی با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده گفت: «موضوع این نیست که چین به روسیه برای استفاده در اوکراین تسلیحات بدهد. کره‌شمالی این کار را می‌کند. ایران این کار را می کند و کشورهای دیگری نیز ممکن است در این امر دخیل باشند».

بلینکن افزود: «چین ارائه این تسلیحات را متوقف کرده است اما آنچه که ما عمیقا نگران آن هستیم، حمایتی است که چین از روسیه برای بازسازی پایگاه صنعتی دفاعی‌اش ارائه می‌کند».

وی ادامه داد: «همانطور که گفتم، وقتی در پکن بودیم، شاهد آن بودیم که عمده ماشین‌آلاتی که روسیه از خارج دریافت می‌کند، از چین می‌آید. اکثر میکروالکترونیک‌هایی که روسیه از خارج دریافت می‌کند، از چین می آید و اینها به‌طور مستقیم به تقویت آن پایگاه صنعتی دفاعی می‌پردازند که در یک سال گذشته توانسته است تانک‌های بیشتر، خودروهای زرهی بیشتر و موشک‌های بیشتری تولید کند که همه در تجاوز به اوکراین استفاده شده است».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «بنابراین آنچه که من با همتایان چینی به اشتراک گذاشتم و در اینجا نیز گفته‌ام این است که نه تنها ما این موضوع را با دقت بررسی می‌کنیم، بلکه در صورت لزوم، اقدام‌هایی از جمله تحریم نهادها و شرکت‌ها که در این امر مشارکت دارند را انجام می‌دهیم. ما پیش از این، بیش از ۱۰۰ مورد تحریم علیه شرکت‌هایی که در این نوع حمایت‌ها مشارکت دارند وضع کرده‌ایم. و در صورت لزوم، به انجام آن ادامه خواهیم داد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز