خبرگزاری کار ایران

کارگران داروگر رشت با ۴ماه حقوق معوقه همچنان مشغول کارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۵۰۸

کارگران داروگر رشت می‌گویند سه خط تولیدی کارخانه از حدود یک ماه پیش راه‌اندازی شده و هم اکنون ۴۰ کارگر به فعالیت روزانه خود با ۴ ماه حقوق معوقه ادامه می‌دهود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران صنایع بسته‌بندی داروگر رشت در استان گیلان از ادامه فعالیت این واحد تولیدی بعد از چندین ماه کاهش تولید خبر داده و گفتند: فعالیت خطوط تولیدی صنایع بسته‌بندی داروگر رشت که از چندین ماه پیش به حداقل کاهش یافته بود اخیرا با سه خط (از ۴ خط) تولیدی، سرعت گرفته و کارگران در آن مشغول فعالیت هستند.

کارگران شاغل در کارخانه صنایع بسته‌بندی داروگر رشت با یادآوری اینکه به دلیل کمبود منابع مالی و سایر مشکلات، از چند سال قبل با چالش روبرو هستیم، افزود: دلیل پرداخت نشدن معوقات مزدی کارگران، کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی به دلیل کاهش حداقلی فعالیت تولیدی و نیروی کار کارخانه است.

به گفته کارگران این واحد صنعتی؛ تعداد کارگران این کارخانه در ابتدای سال جاری به ۷۰ نفر می‌رسید اما با تداوم مشکلات کارخانه در حال حاضر تعداد کارگران به حداقل ۴۰نفر کاهش یافته است.

کارگران با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه ما پرداخت معوقات مزدی است، در ادامه افزودند: حقوق ماه‌های مهر، آبان، آذر و دی را طلبکاریم و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به حقوق شهریور ماه بود که با تاخیر چهار ماهه ۱۷ بهمن ماه به حساب کارگران واریز شد.

کارگران درباره وضعیت بیمه‌ی خود نیز گفتند: هرچند بنا به گفته مدیران کارخانه مطالبات بیمه‌ای کارگران مرتفع و هر ماه پرداخت می‌شود اما مشکلات انفصال بیمه‌ای چند ماه گذشته کارگران همچنان به قوت خود باقی است.

کارگران همچنین گفتند: ما خواستار توجه جدی مسئولان برای ادامه روند فعالیت کارخانه داروگر رشت و استفاده از تمام ظرفیت‌های آن هستیم در عین حال از مسئولان بالادستی استان می‌خواهیم پیگیر وضعیت کارخانه صنایع بسته بندی داروگر رشت و کارگرانش باشند تا مشکلات کارخانه افزون نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز