خبرگزاری کار ایران

کارگران آب معدنی داماش دست از کار کشیدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۲۸۹

کارگران بخش تولید کارخانه آب معدنی داماش در اعتراض به تاخیر سه ماهه دستمزد از صبح روز گذشته دست از کار کشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران آب معدنی داماش در استان گیلان از صبح روز گذشته تا به امروز (سه شنبه ۲۴آبان ماه) در اعتراض به مطالبات مزدی پرداخت نشده؛ دست از کار کشیدند.

کارگران آب معدنی داماش که با احتساب آبان ماه سه ماه حقوق دریافت نکرده‌اند، می‌گویند با وجود شرایط کاری سخت در مناطق جنگلی و کوهستانی روستای داماش، دستمزد ما در حدود حداقل دستمزد است و از پرداخت مزایای مزدی چندان خبری نیست.

آن‌ها می‌گویند: از زمانی که مدیریت آب معدنی داماش از بانک ملی به بخش خصوصی تغییر کرده، مطالبات مزدی ما کارگران همچون گذشته با تاخیر پرداخت می‌شود در عین حال پرداخت حق بیمه کارگران نیز با مشکل روبرو است.

به گفته یکی از کارگران، با تغییر مدیریت کارخانه آب معدنی داماش انتظار داشتیم مشکلات ما کارگران به مرور مرتفع و شاهد بهبود وضعیت کارخانه باشیم اما متاسفانه هیچ کدام از مطالبات ما و مشکلات کارخانه پیگیری نشده است و ما همان مشکلاتی که در دوره‌ی قبل داشتیم را در حال حاضر نیز داریم.

او در ارتباط با وضعیت فعلی کارخانه آب معدنی داماش گفت: از ابتدای سال جاری وضعیت تولید در این واحد تولیدی خوب بود و همه انبارهای کارخانه پر از بطری‌های تولید شده آب معدنی بود و به نظر نمی‌رسید این واحد تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه شود.

این کارگر در ادامه اضافه کرد: علی‌رغم پیگیری‌هایی که انجام دادیم مسئولان کارخانه می‌گویند که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق ندارند.

این کارگران همچنین می‌گویند: در حال حاضر مدیرعامل کارخانه به اعتراضات ما توجهی نمی‌کند و مدیر داخلی کارخانه نیز به دلیل افزایش مشکلات، کارخانه را ترک کرده و پاسخگو نیست.

به گفته یکی دیگر از کارگران معترض، این کارخانه هیچ مشکلی در زمینه تولید آب معدنی ندارد و تنها مشکل آن، از دست دادن بازار فروش محصولات است چرا که مدیران ان هیچ برنامه‌ای برای فروش محصولات این کارخانه دربازار ندارند.

به گفته وی؛ فصل گرم سال (بهار وتابستان) که زمان فروش آب معدنی است، ارسال محصول آب معدنی، بجز چند استان، به مابقی استانهای کشور محدود ویا اصلا انجام می‌شود.

او تاکید کرد: جدا از معوقات مزدی ما کارگران شاغل، هنوز یکی از همکاران تعدیلی آب معدنی داماش که از اواخر سال ۹۹ به دنبال تغییرات مدیریتی، بیکار شده است موفق به دریافت معوقات مزدی و سنواتی خود از کارفرمای جدید نشده است.

به گفته وی؛ طبق ماده ۱۲قانون کار، کارفرمای جدید باید تمام مطالبات گذشته کارگران را پرداخت کند. این مطالبات اعم از سنوات، سختی و زیان‌آور بودن کار و مطالبات مالی و مزدی معوقه است.

اودر ادامه افزود: وضعیت مالی کارگرانی که حدودا سه ماه‌ است مزد دریافت نکرده‌اند مناسب نیست و آنان از تامین معاش خود ناتوان شده‌اند و این در حالی است که بخش خصوصی کارخانه قبل از روی کار آمدن، به آن‌ها قولِ پرداخت به موقع حقوق و افزایش تولید را داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز