خبرگزاری کار ایران

انتظار برای بازگشایی «فولاد ازنا»

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۱۵۸

کارگران واحد تعطیل شده فولاد ازنا در استان لرستان می‌گویند: علارغم تاکید نهاد قضایی در بازگشایی واحد فولاد ازنا، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه فولاد ازنا همچنان در انتظار بازگشایی کارخانه هستند.

مجوز اولیه احداث کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و فعالیت رسمی آن از سال ۸۴ آغاز شد. آن زمان پیش‌بینی شده بود در صورت راه‌اندازی و بهره‌برداری کامل علاوه بر سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول در فاز یک و یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن در فاز دوم آن؛ زمینه اشتغال هزارو ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

یکی از کارگران کارخانه فولاد ازنا با بیان اینکه بعد از گذشت چند سال همچنان منتظر تعیین تکلیف کارخانه هستند، گفت: سال پیش دستگاه قضایی کارفرما را مکلف نمود سریعا فولاد ازنا را تکمیل و احیا کند.

او با بیان اینکه کارگران کارخانه فولاد ازنا در استان لرستان بعد از گذشت چند سال همچنان منتظر تعیین تکلیف کارخانه هستنند، گفت: این کارخانه که بیش از ۱۷ سال است فعالیت خود را آغاز کرده، همچنان با مشکل روبروست و هر چند سال یکبار تعطیل می‌شود. در حال حاضر این واحد تولیدی هیچ فعالیتی ندارد و کارگران مشغول احیاء و بازسازی آن هستند.

او با بیان اینکه این واحد تولیدی گنجایش اشتغال حدود هزار و ۵۰۰ کارگر بومی منطقه را دارد، درباره وضعیت تولید کارخانه گفت: این کارخانه به عنوان یکی از واحدهای مهم تولیدی استان است که قرار بود در سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شود اما از قرار معلوم مشکل اصلی آن مسایل حقوقی و گرفتاری‌های مالک کارخانه است و تا برطرف نشدن آن‌ها؛ فعالیت کارخانه از سر گرفته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه فروردین ماه سال پیش «آیت الله ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه وقت در سفر به لرستان دستور رفع مشکلات و احیای این کارخانه را در کنار چندین واحد تعطیل شده استان صادر کرد، افزود: هم اکنون با گذشت چندین ماه از شروع به کار کارگران برای احیای کارخانه اما همچنان نیازمند تسهیلات بانکی برای شروع به کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز