خبرگزاری کار ایران

کارخانه صدر فولاد خرم آباد همچنان تعطیل است/ کارگران منتظر بازگشت به کار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۳۸۷

با گذشت ۵ سال از توقف فعالیت کارخانه صدر فولاد خرم آباد در استان لرستان، هنوز حدود ۱۸۰کارگر بیکار شده این کارخانه منتظر بازگشایی آن هستند.

یکی از کارگران کارخانه «صدر فولاد خرم آباد» در استان لرستان در تماس با ایلنا گفت: بعد از چندین سال وعده هنوز هیچ اقدامی برای بازگشایی این کارخانه از سوی مسئولان نشده است.

این کارگر با بیان اینکه اخیرا دادستان لرستان از کارخانه بازدید کرده و وعده پیگیری داده است، گفت: مالک کارخانه دو راه در پیش دارد یا باید این کارخانه را واگذار کند یا دوباره آن را به چرخه تولید بازگرداند. اگر به هر نحو این واحد تولیدی فعالیت تولیدی خود را از سر گرفت در این صورت است که حکم کارگران این واحد صنعتی بازگشت به کار خواهد بود.

به گفته وی؛ واحد تولیدی « صدر فولاد» سالهاست دچار فراز و نشیب و چالش‌های کارگری بوده و به گواهی آنچه خود شاهد بوده‌ایم مشکل اصلی آن به مشکلات اقتصادی مربوط می‌شود. اخیرا دولت در زمینه تامین منابع مالی به این کارخانه کمک بسیار کرده و اما به نظر می‌رسد مدیران این واحد صنعتی مدیریت لازم و علم کافی برای بیرون آوردن آن از بحران را نداشته‌اند که در نتیجه ما شاهد تعطیلی چندین‌ساله کارخانه و بیکاری کارگران بودیم.

او همچنین اظهار داشت: تاکنون چندین بار برخی مسئولان از طریق رسانه‌ها خبر بازگشایی این واحد صنعتی را داده‌اند، اما هنوز خبری نیست.

کارگران صدر فولاد که خواهان بازگشایی دوباره محل کار خود هستند، با تاکید بر اینکه امید کارگران به اقدام نهاد ریاست جمهوری است، در خاتمه تصریح کردند: این کارخانه تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۱۸۰ کارگر به‌صورت مستقیم است که در منطقه فرصت شغلی دیگری ندارند. بنابراین از دولت بویژه شخص رئیس جمهور که در راس آن قرار دارد ، تقاضا داریم که درخصوص رفع مشکلات این واحد صنعتی و کارگران که در مناطق محروم خرم آباد و شهر و روستاهای اطراف آن زندگی می‌کنند، اقدام عاجل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز