خبرگزاری کار ایران

احیای کارخانه تعطیل شده صدر فولاد خرم آباد/ بازگشت به کار کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۴۱۸

بازسازی واحد تعطیل شده «صدر فولاد خرم آباد» در استان لرستان که از حدودیک سال پیش در حال انجام است، به اتمام رسیده و به زودی کارگران مشغول کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در استان لرستان گفت: پس از گذشت پنج سال، احیای کارخانه تعطیل شده «صدر فولاد خرم آباد» واقع در استان لرستان به اتمام رسیده و به زودی با راه‌اندازی خطوط تولیدی، کارگران مشغول کار می‌شوند.

این کارگر افزود: حدود ۵ سال از تعطیلی کامل کارخانه صدر فولاد به دلیل مشکلات مالی می‌گذرد که در نهایت دی ماه سال گذشته (۱۴۰۰) با سفر هیات دولت به استان لرستان، مقرر شد با رفع همه مشکلات تولید این واحد با همت سرمایه گذار کارخانه احیا و آغاز به کار شود. تا جایی که با ورود ماده اولیه شمش فولاد کوره‌ها روشن و شاهد تولید آزمایشی کارخانه هم بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه این کارخانه زمانی ۳۰۰ کارگر شاغل داشت که با افزایش مشکلات، تعداد آن‌ها به مرور به حداقل ۱۸۰ کارگر کاهش پیدا کرد، افزود: در نهایت با تعطیلی کارخانه در سال ۹۶همگی بیکار شدند. امروز بعد از حدود پنج سال بیکاری هنوز کارگران این کارخانه موفق به پیدا کردن کار جدید نشده‌اند.

این کارگر گفت: دلیل اصلی تعطیلی این کارخانه و بیکاری کارگران افزایش بدهی مالی کارخانه بود که در ادامه به دلیل مشکلات مالی با رکود مواجه شد تا جایی که اقساط بانکی کارفرما به چند بانک و نهاد دولتی و خصوصی به تعویق افتاد و درنهایت با فشار طلبکاران نیمه‌فعال شد و بعد از چند سال امکان ادامه فعالیت پیدا نکرد.

او اظهار کرد: خوشبختانه بعد از سال‌ها کش و قوس، با حمایت دولت کارخانه صدر فولاد آماده بهره‌برداری شده و گفته می‌شود نخستین محموله ۳۵۰ تنی شمش برای تولید آزمایشی انواع محصولات صنعت فولاد وارد کارخانه شده است و این واحد حداکثر تا یک ماه آینده فعالیت اصلی خودرا از سر خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز