خبرگزاری کار ایران

مشکل بیمه‌ای کارگران شهرداری رودبار ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۴۹۷

کارگران شهرداری رودبار برای استفاده از مزایای بیمه درمانی سازمان تامین اجتماعی همچنان با مشکل مواجه هستند.

یکی از کارگران شهرداری رودبار در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با وجود رسانه‌ای شدن مشکلات بیمه‌ای کارگران شهرداری رودبار در استان گیلان، هنوز نهادی به مشکلات ما رسیدگی نکرده است.

این کارگر در تشریح مشکلات بیمه‌ای خود و همکارانش گفت: اداره تامین اجتماعی به دلیل بدهی‌های مالی پیمانکار به تامین اجتماعی چندین ماه است از تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران خودداری می‌کند.

به گفته وی، در مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی و طرح درخواست تمدید دفترچه‌ها، مسئولان تامین اجتماعی عملی شدن این امر را منوط به پرداخت مطالبات معوقه پیمانکار عنوان کردند اما ظاهرا کارفرمای بخش خصوصی طرف قرارداد با  شهرداری رودبار توانایی پرداخت یک‌جای مطالبات تامین اجتماعی را ندارد.

او با بیان اینکه از مرداد ماه سال جاری پرداخت بیمه کارگران شهرداری رودبار با مشکل روبرو شده است، افزود: در این اوضاع اقتصادی کارگرانی که به هر دلیل به درمانگاه و بیمارستان ملکی تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند همه هزینه‌های درمانی خود را به صورت آزاد پرداخت می‌کنند.

این کارگر شهرداری گفت: نه حقوق به موقع می‌گیریم و نه بیمه‌مان به موقع پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه جدا از مشکلاتی که در زمینه تمدید نشدن دفترچه‌ها برایشان پیش آمده، در زمینه دریافت حقوق نیز با مشکل روبرو هستیم، گفت: از مرداد ما همزمان با تغییر پیمانکار حقوق کارگران با حداقل پایه حقوق پرداخت می‌شود در عین حال از پیمانکار سابق نیز حدود ۴ ماه حقوق، سه سال حق سنوات و برخی مزایای مزدی همانند اضافه‌کاری طلبکاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز