خبرگزاری کار ایران

فراخوان کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه برای دفاع از افزایش حداقل دستمزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۹۲۴

CGT اعلام کرده است که ۱۵۲ شعبه حرفه‌ای و شغلی (از ۱۷۱ شعبه) اعلام کردند که در واحدهای تولیدی و خدماتی، حداقل دستمزد پرداختی چند ماهه اخیر زیر حداقل دستمزد استاندارد تعریف شده برای کل فرانسه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه (CGT)، این کنفدراسیون طی بیانیه‌ای خواستار تغییرات واقعی در مورد افزایش حقوق و حداقل دستمزدها شد. 

در این بیانیه خطاب به دولت و تشکل‌های کارگری آمده است: نه پاشیدن مقداری پول برای ما کارگران مهم است و نه اقدامات تسکین دهنده برای پنهان کردن بدبختی، بلکه ما به دنبال افزایش واقعی حداقل دستمزد بیش از تورم هستیم. 

س. ژ. ت در این بیانیه با تشریح شرایط تورمی حاکم بر اروپا پس از بحران‌های اخیر جنگ و بیماری نوشته است: در شرایط تورمی بسیار خطیر فعلی و بحران انرژی زمستان پیش رو، ما کارگران مشکلات زیادی داریم. البته که نه با جنگ روسیه در اوکراین و نه بحران فعلی تورم و سوخت، عامل شروع بحران در سبد معیشت کارگران نبوده است، بلکه این بحران از نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی و در همان اوایل عروج بحران همه گیری کرونا آغاز شد. 

کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه اعلام کرده است: پر کردن یخچال و سفره کارگران، دسترسی به اوقات فراغت از طریق کنترل اضافه کاری و شغل دوم، رفتن به تعطیلات برای بسیاری از کارگران ما در حال تبدیل شدن به یک رویاست و این درحالی است که همه این مسائل رفاهی تا پیش از این برای کارگران به خوبی فراهم بود. 

کارشناسان این تشکل سراسری کارگری فرانسه با محاسبه تورم واقعی برای کارگران فرانسه اعلام کردند: شاخص‌سازها برای نرخ‌های سبد مصرفی کارگران نشان می‌دهد که بر اساس تورم قابل پیش‌بینی، شاخص‌سازی دستمزدها باید تغییر کند و فرمول‌های کلاسیک سابق مدل‌های فراطبقاتی در محاسبه تورم دیگر نشان دهنده حجم آسیب تورم کنونی بر زندگی کارگران نیست. 

CGT اعلام کرده است که ۱۵۲ شعبه حرفه‌ای و شغلی خود (از ۱۷۱ شعبه) اعلام کردند که در واحدهای تولیدی و خدماتی، حداقل دستمزد پرداختی چند ماهه اخیر زیر حداقل دستمزد استاندارد تعریف شده برای کل فرانسه بوده است. 

در این زمینه به دلیل‌ عدم رعایت قانون مزد فرانسه، کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه اعلام کرده است: برای بسیج عمومی کارگران در اعتراض به حداقل دستمزد نامکفی موجود در سراسر فرانسه فراخوان اعتراض خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز