خبرگزاری کار ایران

اتحادیه‌های کارگری فرانسه درخواست مکرون برای جلسه ناهار را رد کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۷۷۰

کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه (س.ژ.ت) از حضور در برنامه ناهار کاری رئیس جمهور که به دعوت تشکل‌های کارگری پرداخته بود، به دلیل ظن تبلیغاتی بودن آن شرکت نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه CGT، رئیس جمهور این کشور (امانوئل مکرون) پس از  مصاحبه‌ای که در مطبوعات محلی فاش شد، فهرستی از مجموعه‌ اقدامات تازه این کشور را اعلام کرد که نمایندگان کارگری فرانسه آن را علیه منافع کارگران و بازنشستگان ارزیابی می‌کنند.

کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه (س.ژ.ت) به همین دلیل از حضور در برنامه ناهار کاری رئیس جمهور که در آن از تشکل‌های کارگری دعوت شده بود، به دلیل ظن تبلیغاتی بودن آن شرکت نمی‌کند.

براساس گزارش این کنفدراسیون، وی با دبیرکل‌های پنج کنفدراسیون کارگری تماس گرفته است تا آن‌ها را به ناهار در روز جمعه ۱۰ ژوئن، چند روز مانده به دور اول انتخابات مجلس فرانسه دعوت کند تا باوجود اقدامات ضد کارگری و ضد بازنشستگی دولت از او و حزبش حمایت کنند. 

این درحالی است که از هفتم ماه می، تاریخ آغاز به کار دوباره دولت، باوجود درخواست تشکل‌های کارگری فرانسه، رئیس جمهور با وجود شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی که به ویژه با تأثیرات وضعیت بهداشتی کرونا و جنگ در اوکراین همراه بود، دیدار با اتحادیه‌های کارگری را مفید ندانسته و دعوت کارگران را رد کرده بود. اما اکنون با نزدیک شدن انتخابات نسبت به این جلسه مشترک تمایل پیدا کرده است.

نکته دیگر این گزارش این است که در این دعوتنامه دستور جلسه مشخص نشده است. با این حال، این‌ها موضوعاتی نیستند که به‌شکل عجیبی در پرده ابهام قرار دارند، بلکه در این دوره تورم بالا، اصلاح حقوق بازنشستگی و سن بازنشستگی ۶۰ سال، ​​مسائل بیمارستان‌های دولتی و افزایش در دستمزدها و حقوق بازنشستگان، مورد بحث قرار نگرفته است و مشخص نیست دستورکار این جلسه مرموزانه این موارد است یا موارد دیگر؟

دسترسی به مراقبت‌های درمانی دوره بازنشستگی و پرستاری، کمبود نیروی انسانی در آموزش ملی و در سراسر بخش عمومی و نیمه دولتی، موضوعاتی است که باید با نمایندگانی از سراسر کشور فرانسه مورد بحث قرار می‌گرفت، اما به‌نظر می‌رسد هیچکدام موضوعات مورد علاقه مکرون نیستند.

اثرات جنبی و تبلیغاتی اعلام این ناهار کاری رئیس جمهور از نظر کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه دور نمانده و اعضای این تشکل از ثبت نام در این برنامه تبلیغاتی تحمیلی رئیس جمهور خودداری خواهند کرد؛ اقدامی که سایر تشکل‌های صنفی و کارگری فرانسه از آن پیروی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز