خبرگزاری کار ایران

فراخوان اتحادیه‌های کارگری هایتی برای اعتصاب تا آخر هفته علیه شوک درمانی قیمتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۷۲۲

در پی عهدشکنی دولت پیرامون کاهش قیمت سوخت و اصرار به اجرای سیاست‌های شوک درمانی قیمتی در اقتصاد هایتی، اتحادیه‌های کارگری خواهان کناره‌گیری آریل هنری، نخست وزیر موقت توسط مجلس شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری کرایسز، فعالان وابسته به اتحادیه‌های کارگری هایتی در آمریکای مرکزی، از جمله جبهه متحد حمل و نقل و اتحادیه آزاد کارگران هائیتی اعتصاب سراسری را روز دوشنبه این هفته آغاز و اعلام کردند که این اعتصاب تا روز پنج شنبه هفته جاری (تا انتهای ماه سپتامبر) ادامه دارد. 

در پی عهدشکنی دولت پیرامون کاهش قیمت سوخت و اصرار به اجرای سیاست‌های شوک درمانی قیمتی در اقتصاد هایتی، اتحادیه‌ها خواهان کناره‌گیری آریل هنری، نخست وزیر موقت توسط مجلس شدند. احتمالاً این تجمعات و اعتصابات در چندین مرکز شهری، به‌ویژه پایتخت این کشور رخ می‌دهد. 

احتمالاً تظاهرات در نزدیکی ساختمان‌های دولتی، از جمله ساختمان‌های نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی، و در جاده‌های اصلی برگزار می‌شود. مقامات از هم اکنون نیروهای امنیتی را برای مدیریت اعتراضات مستقر کرده‌اند. با این حال، مقامات هائیتی توانایی کنترل اوضاع و نظارت بر همه تجمعات را ندارند زیرا سوابق جنبش‌های گرسنگان و انقلاب ناشی از کمبود نان در سال‌های گذشته این کشور نشان داده است که معمولا اعتراضات و اعتصابات این کشور قابل کنترل نیست. 

هایتی سال‌هاست که از مشکلات حاد اقتصادی، معیشتی و غذایی رنج می‌برد و یکی از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. 

برنامه‌های اعتصاب و اعتراضات پس از دو هفته تظاهرات گسترده در واکنش به اعلامیه ۱۱ سپتامبر دولت در مورد حذف یارانه سوخت و اعلامیه‌های بعدی در ۱۴ سپتامبر (بیش از یک هفته پیش) مبنی بر دو برابر شدن قیمت سوخت انجام می‌شود. 

اتحادیه‌های کارگری پیش از این تقاضای افزایش دستمزد مطابق با افزایش قیمت‌های کالاهای کلیدی مانند ارزهای خارجی و بنزین و نان را در این کشور داشتند که در عمل با مخالفت دولت هایتی مواجه شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز