خبرگزاری کار ایران

تسلیم دولت اندونزی مقابل اتحادیه‌های کارگری با عقب‌نشینی از افزایش قیمت سوخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۴۷۳

دفتر رئیس جمهور اندونزی اعلام کرد قانون افزایش قیمت سوخت، افزایش حداقل دستمزد و سایر قوانین کار را بازبینی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر رئیس جمهور اندونزی هفته گذشته پس از اینکه اتحادیه‌های کارگری اعتراضات سراسری علیه افزایش اخیر قیمت بنزین که به گفته آن‌ها حتی همزمان با رکود درآمدها رخ داده است، راه انداختند، اعلام کرد قانون افزایش قیمت سوخت، افزایش حداقل دستمزد و سایر قوانین کار را بازبینی خواهد کرد. 

رئیس جمهور جوکو ویدودو اوایل این ماه قیمت سوخت یارانه‌ای را در بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی تا ۵۰ درصد افزایش داد تا کسری بودجه دولت را مهار کند که در پی این اقدام اعتراض کارگران و دانشجویان در سراسر کشور اندونزی فراگیر شد. 

به نظر کارشناسان اقتصادی اندونزیایی، اقدام دولت به بهانه کاهش تورم و کاهش کسری بودجه درحالی انجام شده که افزایش قیمت سوخت نیز تورم را تسریع می‌کند؛ تورمی که در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی به بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۵ میلادی رسیده است. 

بر اساس بیانیه کاخ ریاست جمهوری اندونزی، هرو بودی هارتونو، رئیس دفتر رئیس جمهور، روز دوشنبه با نمایندگان احزاب و کارگران معترض در کاخ ریاست جمهوری در مرکز جاکارتا دیدار کرد تا در مورد خواسته‌های آن‌ها بحث کند. 

هرو در بیانیه‌ای با اشاره به قوانین بحث برانگیز تصویب شده در سال ۲۰۲۰ که اتحادیه‌ها می‌گویند بیش از حد موافق است، گفت که اتحادیه‌های مختلف کارگران خواستار تغییر در فرمول مورد استفاده توسط دولت برای تعیین افزایش سالانه حداقل دستمزد و تغییر در قانون بحث‌انگیز ایجاد شغل شده‌اند. 

هرو گفت که مقامات قرار است روز سه شنبه مطالبات کارگران را بررسی کنند. 

رسانه‌ها گزارش دادند که با رشد و تورم در سال ۲۰۲۱ که هنوز به دلیل همه گیری همه گیر در حال چرخش است، حداقل دستمزد در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ​​تنها ۱ درصد در سراسر کشور ۲۷۰ میلیون نفری افزایش یافت. 

به نقل از هرمانتو احمد، دبیر کل اتحادیه کارگری KSPSI در کشور اندونزی، با اشاره به بیانیه دولت می‌گوید: افزایش قیمت سوخت بر قیمت سایر ملزومات مصرفی مردم تأثیر منفی خواهد گذاشت. 

سعید اقبال، معاون این اتحادیه نیز، روز سه شنبه به رویترز گفت که یکی دیگر از گروه‌های کارگری که تجمعات را سازماندهی می‌کند، ، به اعتراضات خود ادامه خواهد داد تا زمانی که دولت افزایش قیمت سوخت را لغو کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز