خبرگزاری کار ایران

اعتراضات‌ کارگران اندونزیایی به شوک قیمتی دولت به بنزین ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۶۶۹

هزاران کارگر و دانشجو در اندونزی از روز سه‌شنبه هفته گذشته تا امروز در تظاهرات‌های پی در پی از دولت خواستند تا افزایش طرح افزایش قیمت سوخت را در این کشور لغو کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، هزاران کارگر و دانشجو در اندونزی از روز سه‌شنبه هفته گذشته تا امروز در تظاهرات‌های پی در پی از دولت خواستند تا افزایش طرح افزایش قیمت سوخت را در این کشور لغو کند. 

اعضای اتحادیه‌های کارگری، کشاورزان، ماهیگیران، معلمان موقت و کارگران خانگی در مقابل ساختمان پارلمان در جاکارتا و دفاتر فرمانداری استان در اعتراض به افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی قیمت سوخت و بنزین که روز شنبه توسط رئیس جمهور جوکو ویدودو اعلام شد، تظاهرات کردند و این اعتراضات هنوز نیز ادامه دارد. 

نخست وزیر اندونزی گفته است که یارانه انرژی کشور در سال جاری سه برابر شده و به ۵۰۲ تریلیون روپیه (۳۴ میلیارد دلار) از بودجه اصلی خود رسیده است که ناشی از افزایش قیمت جهانی نفت و گاز بوده است. 

سعید اقبال، رئیس کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اندونزی گفت که معترضان همچنین خواستار افزایش حداقل دستمزد در سال آینده و متناسب با افزایش قیمت‌ها هستند. 

وی گفت که تظاهرات در جاکارتا و ۲۵ استان تنها آغاز بوده و تا ماه بعدی (دسامبر) در صورت‌ عدم تسلیم دولت ادامه خواهد داشت. کارگران همچنین در حال بررسی امکان اعتصاب سراسری هستند مگر اینکه خواسته‌هایشان برآورده شود. 

این افزایش اولین بار در یک دهه گذشته است که در این کشور انجام شده است. 

دولت برای چندین دهه در اندونزی، کشور مجمع الجزایری وسیع با بیش از ۲۷۰ میلیون نفر، به سوخت یارانه پرداخت کرده است. افزایش‌های گذشته در قیمت سوخت و سایر کالاها باعث اعتراضات دانشجویی و در سال ۱۹۹۸ شورش‌های دسته جمعی شد که به سرنگونی سوهارتو دیکتاتور راست گرا و ضد کارگر اندونزی کمک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز