خبرگزاری کار ایران

قبل از خروج پیمانکار، مطالبات مزدی کارگران شهرداری رودبار پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۴۵۲

کارگران پیمانکاری مجموعه شهرداری رودبار می‌گویند که پیمانکار هنوز بابت مطالبات مربوط به ۶ ماه دستمزد پرداخت نشده با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران شهرداری رودبار واقع در استان گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۵۵ کارگر تحت مسئولیت شرکت در شهرداری رودبار کار می‌کنند که حدود ۶ ماه معوقات مزدی آن‌ها در سال گذشته و جاری پرداخت نشده است.

کارگران گفتند: مهمترین نگرانی حال حاضر کارگران مجموعه شهرداری رودبار و سایر کارگرانی که در این شرکت مشغول کارند، این است که مطالبات معوقه خود را قبل از خروج پیمانکار دریافت کنند.

به ادعای این کارگران پیمانکاری؛ با وجود آنکه قرارداد پیمانکار فعلی تا ۲۰ مهرماه مهلت دارد، شهرداری در تکاپوی تغییر پیمانکار است. بنابراین ما کارگران امروز یکشنبه جلسه‌ای با کارفرمای شرکت برای دریافت مطالبات خود برگزار کردیم.

کارگران گفتند: پیمانکار مدعی است منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق در اختیار ندارد و در حال حاضر بیش از دو میلیارد تومان از شهرداری طلبکار است.

کارگران در ادامه تصریح کردند: در چندین سالی که آن‌ها زیر نظر پیمانکار مذبور مشغول فعالیت بودند، جدا از معوقات مزدی، برخی مزایای مزدی همانند حق سنوات و مرخصی را دریافت نکرده‌اند.

آنها تاکید کردند: مسئولان شهرداری باید قبل از خروج پیمانکار پیگیر پرداخت طلب ما کارگران باشند و با او تسویه حساب کنند چراکه اگر پیمانکار بدون پرداخت از مجموعه خارج شود، دست کارگران برای وصول مطالباتشان خالی می‌ماند.

این کارگران با بیان اینکه ما خواستار حذف پیمانکار هستیم و چرا شهردار با کارگران قراداد مستقیم امضا نمی‌کند، افزودند: حقوقی که از پیمانکار به عنوان شرکت واسطه‌ای دریافت می‌کنیم، کفاف زندگی‌مان را نمی‌دهد و بر اساس حداقل‌های قانون کار پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز