خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران پیمانکاری ابنیه فنی راه آهن آذربایجان و یزد از شرایط کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۴۴

کارگران ابنیه فنی راه آهن آذربایجان و یزد به شرایط کار با پیمانکاران انتقاد داشته و خواستار عقد قرارداد مستقیم با راه آهن هستند.

منابع کارگری راه آهن به خبرنگار ایلنا گفتند: کارگران ابنیه فنی راه‌آهن آذربایجان و یزد که تحت مسئولیت یک پیمانکار به کار نگهداری از خطوط اشتغال دارند، از شرایط کار و نحوه پرداخت مطالبات رضایت ندارند.

از قرار معلوم این کارگران به شرایطی که توسط پیمانکاران برای کار آن‌ها تعیین شده، معترض و خواستار نظارت شرکت راه‌آهن به عنوان کارفرمای مادر بر عملکرد پیمانکاران هستند.

یکی از کارگران ابنیه فنی راه آهن گفت: هر ماه مطالبات خودرا با تاخیر دریافت می‌کنیم و علارغم اینکه ۲۴ روز از آغاز سال جدید گذشته هنوز حقوق اسفند ماه سال ۱۴۰۰ خود را دریافت نکرده‌ایم. وضع موجود شرایط زندگی را برایمان سخت کرده است. در عین حال شنیده‌ایم قرارداد پیمانکارمان با راه آهن در حال اتمام است و این موضوع باعث نگرانی ما شده است.

وی با اشاره به میانگین ۱۰ تا ۱۵سال سابقه کاری خود و همکارانش در راه‌ آهن گفت: در گذشته کارگران ابنیه فنی بدون حضور پیمانکاران به صورت رسمی مشغول کار بودند. امکاناتی که در اختیار کارگران رسمی بود قابل مقایسه با شرایط کار امروز ما کارگران پیمانکاری نیست. آن‌ها از امکانات رفاهی و مزدی خوبی بهره می‌برند و هزینه اضافه‌کاری‌های آن‌ها نیز به موقع پرداخت می‌شود.

این کارگر ابنیه فنی راه آهن گفت: ما کارگران با روزی ۸ تا ۱۲ساعت کار مداوم و سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان شرکت راه‌ آهن به مشکلات‌مان که در نتیجه حضور پیمانکاران مختلف ایجاد می‌شود، اعتنایی نمی‌کنند.

وی با یادآوری اینکه خواهان حذف پیمانکار در بخش‌های مختلف راه‌ آهن هستیم، در ادامه افزود: در حقیقت امکان بهبود شرایط شغلی برای همه ما وجود دارد اما نمی‌دانیم چرا شرکت راه‌ آهن ترجیح می‌دهد از یکسو به همکاری با پیمانکاران ادامه دهد و از سوی دیگر مطالبات مزدی ما را با یک شرکت واسطه‌ای به حساب ما پرداخت کند.

به گفته وی، با وجود فعالیت بازرسان اداره کار و راه‌ آهن، این اتفاقات همچنان در حال رخ دادن است و کارگران مجبورند برای تامین معاش خانواده‌های خود به شرایط تعیین شده از سوی پیمانکاران تن بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز