خبرگزاری کار ایران

ورود قوه قضاییه به پرونده کارگران چادرملو/ تعجب قضات از توقف اجرای رای اداره کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۶۶۳

۴۵ کارگر واحد ترانسپورت سنگین شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو از ورود قوه قضاییه به پرونده‌ی مربوط به دریافت مطالبات خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۴۵ کارگر واحد ترانسپورت سنگین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که می‌گویند به دلیل اختلاف بر سر نوع قرارداد خود، ۱۲ ماه از مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند، از ورود قوه قضاییه خبر دادند. 

برابر رای هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار، این کارگران باید با کارفرمای اصلی طرف قرارداد شوند و نباید با تعاونی مصرف یا هر پیمانکاری طرف قرارداد باشند.

با این حال با شکایت از رای اداره کار به دیوان عدالت اداری، پرونده این کارگران به حال تعلیق درآمد و قاضی قهرمانی که مسئول رسیدگی به این پرونده در شعبه ۶۸ دیوان عدالت اداری است، «دستور موقت» بر روی این پرونده صادر کرد تا اجرای رای اداره کار متوقف شود. 

این در حالی است که کارگران می‌گویند از روز گذشته که مقابل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه تجمع کردند، رسما به آن‌ها وعده رسیدگی داده شده است. جلسه‌ای هم میان چند قاضی با کارگران برگزار شده و به گفته‌ی کارگران آن‌ها از صدور دستور موقت بر روی این پرونده «اظهار تعجب» کرده‌اند؛ چراکه رای اداره کار به صراحت وضعیت کارگران را مشخص کرده است. 

کارگران چادرملو امروز (۱۵ اسفند) به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده‌اند تا پیگیر وضعیت خود شوند اما علی اصغر رفاهی، مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه به آن‌ها اعلام کرده که پس از تعطیلات نوروز میان وی و حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری جلسه‌ای برگزار می‌شود تا به این پرونده رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز