خبرگزاری کار ایران

۹۰ درصد اراضی ملی کشور دارای سند کاداکستری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۳۴۸

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور با بیان اینکه وضعیت صدور اسناد کاداستری در اراضی ملی مطلوب است، گفت: تاکنون ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه های ملی دارای اسناد کاداستری شده اند.

به گزارش ایلنا، حسن بابایی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: اگر برنامه صدور اسناد کاداستری نهادینه شود، حداقل ۳۰ درصد ورودی پرونده به دادگاه ها کم خواهد شد.

بابایی با اشاره به اینکه صدور اسناد کاداستری برای اراضی کشاورزی یکی از دغدغه های ماست، عنوان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در عرصه های کشاورزی، باید اقدامات فنی و پیچیده ای انجام دهیم که سختی های خود را داشته  و نیاز به همکاری رسانه ها در این امر محسوس است.

معاون رئیس قوه قضاییه با تشریح وضعیت آذربایجان غربی همچنین در خصوص صدور اسناد کاداستری گفت: اسناد ۱۰۰ درصد عرصه های ملی استان به صورت  کاداستری صادر شده است.

وی افزود:همچنین برا ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی ساحلی دریاچه ارومیه سند کاداکستری صادر شده است.

بابایی با بیان اینکه در کل کشور برای  یک میلیون و ۹۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سند کاداکستری صادر شده است گفت: هم اکنون کشاورزان در این اراضی مشغول کشاورزی هستند.

بابایی در ادامه اظهار داشت؛ که از ابتدای سال ۱۴۰۱حدود بیست خدمت  از جمله صدور اسناد تک برگی که در سازمان اسناد و املاک ارائه می شد در دفاتر ثبت اسناد و املاک ارائه خواهد شد.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین توجه به هوشمند سازی را مورد تاکید قرار داد و گفت، با توجه به ابلاغ سند تحول قضایی و تاکید به هوشمند سازی، زیر ساخت های لازم در سازمان ثبت اسناد و املاک فراهم و حدود ۷۰ درصد از خدمات به صورت الکترونیکی صورت می پذیرد و به غیر از مواقع ضروری دیکر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز