خبرگزاری کار ایران

تاخیر ۱۱ساله در ساخت مجتمع فولاد فسا

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۷۳۹

ساخت پروژه مجتمع فولاد فسا در استان فارس به دلیل بی‌مهری برخی مسئولان استانی و شهرستانی، حدود ۱۱ سال به تاخیر افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی مجتمع فولاد فسا از مصوبات دولت دهم است که در سال ۸۹ در زمینی به وسعت ۱۰۰۰ هکتار در شهرستان فسا، کیلومتر ۳۰ جاده فسا کلنگ‌زنی و کار ساخت آن آغاز شد اما بعد از مدتی پروژه با درصد کمی پیشرفت متوقف شد.

این واحد تولیدی به دلیل آنکه در منطقه محروم و کارگرنشین واقع شده از آن جهت دارای اهمیت است که قرار بود زمینه اشتغال حدود ۳ هزار نفر را فراهم کند. همچنین فاز نخست این کارخانه قرار بود در مدت دوسال به بهره‌برداری برسد اما در حال حاضر سال‌ها از موعد بازگشایی آن گذشته و هنوز این اتفاق نیفتاده است.

همچنین گفته می‌شود کارفرمای بخش خصوصی این واحد صنعتی نیمه کاره در طول این سال‌ها به دلیل کمبود منابع مالی فقط توانسته است سوله، محوطه‌سازی و ساختمان اداری این کارخانه را آماده‌سازی کند با این حال هیچ مسئولی علارغم اطلاع از مشکلات کارخانه و بازدید از آن به صورت جدی پیگیر تامین بودجه و ادامه ساخت آن در طول این سال‌ها نبوده است.

از قرار معلوم، با طولانی شدن ساخت این پروژه با تصمیم برخی مسئولان وقت، سرمایه‌گذار اول کارخانه کنار گذاشته می‌شود و سرمایه‌گذار جدید نیز برای تسریع در ساخت کارخانه قرارداد خط تولید لوله‌های بدون جوش کشور را با یک شرکت آلمانی به امضاء می‌رساند که در نهایت با تشدید تحریم‌های اقتصادی کشور‌های غربی علیه ایران، سرمایه‌گذاری شرکت آلمانی اجازه همکاری با فولاد فسا را پیدا نمی‌کند. همچنین بعداز کنار رفتن شرکت آلمانی، یکی از بانک‌های کشور برای مشارکت پا پیش گذاشته و قول پرداخت تسهیلات می‌دهد که آنهم با خلف وعده بانک مواجه شده و بلاتکلیفی ساخت این واحد عظیم صنعتی تا امروز ادامه پیدا کرده است.

اهالی شهرستان فسا در استان فارس تاکید دارند که باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان فسا و اینکه شرکت فولاد در صورت راه‌اندازی می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳ هزارکارگر به‌صورت مستقیم باشد، از مسئولان درخواست داریم برای آغاز فعالیت این مجتمع بزرگ، هرچه سریعتراقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز