خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مطرح کرد:

ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر در کرمانشاه طی سه ماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۲۳۰

مختار احمدی گفت: ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از منابع قرض الحسنه در سال ۱۴۰۱ برای استان کرمانشاه تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا، مختار احمدی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه) در پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیران با حضور معاون سیاسی استانداری گفت: ۴۶ هزار فرصت شغلی برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده و تاکنون بیش از ۲۰ درصد آن محقق شده است.

مختار احمدی در پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیران با حضورپور هاشمی معاون سیاسی استانداری با اشاره به اینکه هم افرایی خیلی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی عضو شورا در استان برقرار است، گفت: شورای هماهنگی مدیران رفاه به منظور ایجاد وحدت رویه و انسجام بخشی بین مدیران اجرایی استانی جهت ارتقاء سطح تعاملات و همکاری با ایجاد هم افزایی و تشریک مساعی و تبادل دانش و تجربه به طور مرتب در استان تشکیل می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت مردم در استان کرمانشاه ضمن تشریح عملکرد اداره کل و دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در بحث ایجاد اشتغال، گفت: بر اساس سند اشتغال استان کرمانشاه ۴۶ هزار فرصت شغلی برای سال ۱۴۰۱ با هدف کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده و تاکنون بیش از ۲۰ درصد تعهد اشتغال محقق شده است.

مختار احمدی اضافه کرد: حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از منابع قرض الحسنه در قالب تسهیلات بند (ب) تبصره ۱۶ و بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه و مشاغل خانگی برای سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه تخصیص یافته و در این خصوص جلسات هماهنگی برگزار شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه این نشست ضمن پیشنهاد تشکیل کمیته فرهنگ کار ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با هدف تقویت فرهنگ کار در راستای پایداری مشاغل افزود: تشکیل کمیته فرهنگ کار و تلاش، زمینه آشنایی بیشتر جامعه با ابعاد مختلف کار و تولید را فراهم می‌کند و باعث ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه می‌شود.

محمد پورهاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در این نشست، با اشاره به اینکه مسیر شورای هماهنگی مدیران رفاه باید همسان‌سازی تصمیمات دستگاه‌ها اجرایی عضو باشد، شورای هماهنگی مدیران را شورایی کارآمد در خدمت جامعه کارگری و کارفرمایی و کارآفرینی خواند و بر برگزاری منظم جلسات شورا تاکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های خوب شورای هماهنگی مدیران و با همکاری دستگاه‌های ذیربط و اعضای این شورا در راستای اشتغالزایی و رشد و توسعه استان گام‌های موثری برداشته می‌شود.

معاون سیاسی استانداری کرمانشاه ضمن اعلام پذیرش پیشنهاد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مبنی بر تشکیل کمیته فرهنگ کار ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار کرد: تقویت فرهنگ کار نیازمند یک حرکت جهادی و عزم راسخ است و از همه مدیران عضو شورا انتظار داریم در این خصوص همکاری و هم افزایی لازم را معمول دارند.

وی با اشاره به اینکه بیمه اجتماعی یکی از مولفه‌های مهم تحقق عدالت و حق همه مردم به ویژه جامعه روستاییان و عشایر است، بر اطلاع‌رسانی گسترده امکان بیمه شدن سایر اقشار جامعه جهت استفاده از خدمات بیمه‌ای تاکید کرد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در این نشست گزارشی از جذب تسهیلات اشتغالزا از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ و بنر الف تبصره ۱۸ قانون بودجه و همچنین اعتبارات مشاغل خانگی ارائه کرد و گفت: از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ مبلغ ۴۶۰ میلیار تومان تسهیلات اشتغالزا قرض الحسنه برای استان اختصاص داده شده است.

در ادامه این نشست هرکدام از مدیران کل و دبیر انجمن صنفی کارفرمایان استان کرمانشاه به عنوان مهمان ویژه نشست، ضمن ارائه گزارشی مختصر از حوزه کاری خود، نظرات و پیشنهادهای خود را در راستای دستور کار نشست تشریح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز