خبرگزاری کار ایران

توزیع ١٧٣ جعبه لارو کرم ابریشم بین نوغانداران نیشابوری

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۳۱۷

رئیس جهادکشاورزی نیشابور گفت: جهت تولید پیله تر ابریشم ١٧٣ جعبه لارو کرم ابریشم با قیمت یارانه‌ای هر جعبه ٣٠٠ هزار ریال بین ٣٠ نفر از بهره‌برداران نوغاندار این شهرستان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی فرهمند راد در جمع نوغانداران اظهار کرد: سال گذشته ٣ هزار و ٢٠٠ کیلوگرم پیله تر کرم ابریشم در این شهرستان تولید شد و پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ٣ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تر تولید شود. 

وی افزود: میزان تولید پیله تر از هر جعبه تخم نوغان ارتباط مستقیم به تغذیه و مراقبت از کرم‌ها و فراهم بودن محیط پرورش دارد، پرورش کرم ابریشم به عنوان یک صنعت در کنار فعالیت‌های کشاورزی و باغداری در ایجاد اشتغال مؤثر است، بطوری که در سال جاری اشتغالزایی برای ۶۰ نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به حرفه نوغانداری هر ساله در ابتدای فصل بهار برای تحویل تخم نوغان به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه می کنند تصریح کرد: فضای مورد نیاز برای پرورش هر جعبه کرم ابریشم ٢۵ مترمربع بوده و تعداد تخم نوغان موجود در یک جعبه حدود ۲۷ هزار عدد است.

فرهمند راد با اشاره به اینکه برگ مورد نیاز برای پرورش هر جعبه تخم نوغان حدود ۶۰۰ الی ٧٠٠ کیلوگرم است خاطر نشان کرد: قیمت هر کیلو پیله تر در سال جاری بر اساس کیفیت بین ٢٠٠ تا ٢۶٠ هزار تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز