خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال:

صدور بی‌وقفه مجوز شغل از طریق سامانه وزارت کار/ تعاونی کشوری مشاغل خانگی تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۱۵۷

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: به منظور تسهیل روند اشتغال‌زایی و افزایش تولید، شرایط صدور آنی ۳۵۰ مجوز شغل خانگی در کشور فراهم شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت کار، مجوز شغل مورد نظر را بدون وقفه دریافت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، «محمود کریمی بیرانوند» در بازدید از نمایشگاه ساماندهی مشاغل خانگی البرز گفت: با توجه به این که بخش قابل توجهی از فضای کسب و کار کشور دچار چالش شده بر این اساس برنامه حمایت از مشاغل خانگی حرکتی راهگشا در ایجاد اشتغال پایدار است. 

وی تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی از مشاغل خانگی که در بحث اشتغال هم می‌تواند پایدار و هم در آمدزا باشد، قابل توجیه است. 

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دولت سیزدهم در حوزه توسعه و کارآفرینی برنامه‌های مناسبی را برای ایجاد اشتغال به مرحله اجرا در آورده و وزارت تعاون در این راستا تلاش وافری را در بحث اشتغال و کارآفرینی در دستور کار قرار داده است. 

کریمی بیرانوند با اشاره به ایجاد تحول در صدور مجوز برای مشاغل خانگی افزود: اکنون مجوزهای مشاغل خانگی در مدت سه روز صادر می‌شود. 

وی گفت: در مجموع ۵۵۰ عنوان شغل خانگی تعریف شده است که مجوز تمامی این مشاغل تنها در مدت سه روز صادر می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل روند اشتغال‌زایی و افزایش تولید، شرایط صدور آنی ۳۵۰ مجوز شغل خانگی در کشور فراهم شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت کار، مجوز شغل مورد نظر را بدون وقفه دریافت کنند. 

وی گفت: در حوزه تأمین اعتبار هم در جریان ۱۰ سفر استانی و بازدیدها و نشست‌های متعدد، در هدایت اعتبار به سمت توسعه مشاغل خانگی حداکثر همکاری را داشته‌ایم. 

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت مردم درباره نمایشگاه مشاغل خانگی البرز گفت: در بازدیدهایی که از نمایشگاه‌های مختلف داشتم، این نمایشگاه منحصر به فرد است، چراکه به طور جدی و مطلوب فعالیت دارند. 

کریمی بیرانوند با اشاره به این که چند اتفاق خوب در این نمایشگاه رقم خورده است، تصریح کرد: فعالیت گروهی و اجتماعی در این نمایشگاه پررنگ‌تر است و در خصوص تعاونی‌ها در البرز برنامه‌های خوبی به مرحله اجرا درآمده است. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه مشاغل خانگی البرز این است که زنجیره ارزش تولید مشاغل خانگی بوده و برخی از تعاونی‌ها از تأمین مواد اولیه تا آموزش، مهارت، نظارت و مشاوره همگی در قالب تعاونی‌ها اتفاق می‌افتد، لذا حتماً از آنان حمایت خواهیم کرد. 

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امید است حمایت مسئولان استان البرز از این نمایشگاه تداوم داشته باشد و ما نیز در تقویت این نمایشگاه مشاغل خانگی آمادگی داریم و اینگونه نمایشگاه‌ها را در سطح کشور توسعه خواهیم داد. 

وی تأکید کرد: بر این اساس ۳۱ تعاونی مشاغل خانگی تأمین نیاز یعنی از صفر تا صد در هر استانی تشکیل می‌شود و تمام آن‌ها را به یک تعاونی کشوری تبدیل می‌کنیم که بازوی اجرایی ما در وزارت کار باشند. معتقدیم کسی که می‌تواند مشکل را حل کند خود مردم و کارآفرینان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز