خبرگزاری کار ایران

سازمان بین‌المللی کار در گزارشی نوشت؛

برنامه‌های انسان محور اتحادیه‌های کارگری، کلید خروج از بحران است/ برنامه‌های اتحادیه‌ها باید انسان محور باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۱۳۱

سازمان بین‌المللی کار، اتحادیه‌های کارگری و برنامه‌های آنان را عامل خروج از بحران‌های روابط کار در دوران پاندمی کرونا می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، نیروی انسانی بیشترین آسیب‌های ناشی از پاندمی کرونا را دریافت کرد. در این میان؛ اتحادیه‌های کارگری می‌توانند نقش تاثیرگذاری در بهبود وضعیت آن‌ها و گذر از این بحران جهانی داشته باشند. این نهاد بین‌المللی در آخرین شماره مجله تخصصی خود، این موضوع را تشریح کرده است. این گزارش خواستار همبستگی جهانی در داخل و خارج از مرزها و اقدام فوری برای تسریع روند بهبود پایدار و فراگیر است تا روابط کار از این بحران خارج شود. 

اتحادیه‌های کارگری در راه حمایت از کارگران ایستادگی می‌کنند و به توسعه اشتغال پایدار در جهان کمک خواهند کرد. اگرچه حمایت از اتحادیه‌ها و کارگران ضروری است ولی سیاست‌های مخرب علیه مخرب کارگران و خانواده‌هایشان، موارد نقض حقوق اتحادیه‌های کارگری و ریزش اعضا و ایجاد فضای خصمانه نسبت به اتحادیه‌های کارگری در برخی کشورها روندی صعودی دارد. 

بر اساس این گزارش، اتحادیه‌ها با ایجاد استراتژی‌های جدید می‌توانند به راهکارهای بهبود وضعیت شغلی، روش‌های تقویت سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی دست یابند؛ همچنین برخورداری تمام کارگران از حمایت‌های اجتماعی جهانی برای برابری جنسیتی در محیط‌های کار را مهیا کنند. 

همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ به شکل چشمگیری نشان داده است، چالش‌هایی که در گذشته روابط و بازار کار را تهدید می‌کردند؛ باید بار دیگر مورد توجه قرار گیرند. این چالش‌ها در بحران اخیر ثابت کردند که از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اگر اتحادیه‌های کارگری نتوانند راهکارهایی انسان محور ارائه دهند، عدالت اجتماعی و کار شایسته برای همیشه از بین خواهد رفت. 

۸۳ درصد از اتحادیه‌های کارگری گفتگو درباره مسائل اجتماعی تحت تاثیر بیماری کرونا را آغاز کرده‌اند. حدود ۸۹ درصد از برنامه‌های انجام شده با اتکا به سه جانبه‌گرایی صورت گرفته است. تشکل‌های کارگری باید در دو مرحله تدوین و اجرای پاسخ‌های سیاستی به COVID-19 با دولت‌ها و اتحادیه‌های صنفی کارفرمایی ارتباط بیشتر را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز