خبرگزاری کار ایران

مبارزه با نژادپرستی باید مطالبه اصلی کارگران باشد/ آموزش و گفتمان؛ محورهای مبارزه با نژادپرستی در روابط کار

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۸۵۳

اتحادیه‌های کارگری باید در جهت از بین بردن نژادپرستی در روابط کار تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، کرونا زندگی تمام مردم جهان را تحت تاثیر قرار داده است؛ بومیان آمریکای جنوبی تا ساکنان قاره آفریقا، مردم کشورهای آسیایی تا اروپاییان و ساکنان قاره استرالیا برای تامین معیشت خود در دوران کرونا با چالش‌های متعددی روبرو شده‌اند. 

پیش از دوران کرونا، تمامی افراد جهان از فرصت برخورداری از حفاظت اجتماعی، خدمات بهداشتی و درمانی محروم بودند. اگرچه این مولفه‌ها ضروری قلمداد می‌شوند و برخورداری از این موارد یک حق اساسی قلمداد می‌شود ولی برخی از گروه‌ها مثل کارگران حوزه حمل و نقل و دستفروشان از این مولفه‌های اساسی محروم بوده‌اند. 

اگرچه ضرورت برخورداری از حداقل‌ها یک حق انسانی محسوب می‌شود اما شیوع جهانی ویروس کرونا سبب شده است تا تبعیض نژادی بیش ازپیش مورد سوءاستفاده برخی از افراد قرار بگیرد. اتحادیه‌های کارگری از روش‌های نوین مبارزه علیه تبعیض نژادی استفاده نمی‌کنند اما اقدام علیه این پدیده نسبت به گذشته اهمیت بیشتری دارد. اتحادیه‌های کارگری تلاش می‌کنند تا به وسیله چانه‌زنی و مذاکره با کارفرما، مبارزه با نژادپرستی در کارگاه‌ها را رونق دهند. مبارزه با نژادپرستی در محیط‌های کار باید همچون سلامت و امنیت محیط کار، دستمزد و محیط کار پایدار به یک مطالبه اصلی تبدیل شود. 

اتحادیه‌های کارگری موظف هستند تا به وسیله گفتگو و آموزش سطح آگاهی اعضای خود را در جهت مبارزه و از بین بردن نژادپرستی بالا ببرند. نابودی سیستم‌های نژادپرستانه در محیط کار باید بخشی از قرارداد اجتماعی باشد تا جامعه‌ای منعطف در آینده داشته باشیم. مبارزه با این پدیده اجتماعی باید در تمامی عرصه‌های بشریت مثل جنبش‌های ضد یهودیت، اسلام هراسی و ضد سامی‌گرایی متبلور شود. همچنین کارگران مهاجر نیز باید از آثار منفی نژادپرستی مصون بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز