خبرگزاری کار ایران

اجرای ۴۰۸ کیلومتر فیبر نوری در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۲۳۹

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری از ابلاغ و اجرای ۴۰۸ کیلومتر پروژه فیبر نوری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی بلالی دهکردی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول کشوری را در حوزه آزمایش و تحویل فیبر نوری دارد.

وی افزود: در حوزه فیبر نوری ۴۰۸ کیلومتر به استان ابلاغ شده که در فاز اول ۳۵۰ کیلومتر اجرا و در فاز دوم ۲۴۰ کیلومتر قرارداد بسته شده در حال اجرا است.

بلالی بیان کرد: آمار مشترکین پهنای باند اینترنت ثابت ۱۰۳هزار و ۹۷۸ کاربر و مشترکین پهنای باند اینترنت سیار یک میلیون و ۱۵۵هزار و ۷۱۲ کاربر است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در استان ۹۸۱ روستا داریم گفت: ۳۴۳ روستا دارای مرکز مخابراتی هستند و از خدمات اینترنت ADSL استفاده می‌کنند.

بلالی تعداد باجه‌های پستی بانک در روستاها را ۱۱۱ باجه عنوان کرد و افزود: تعداد  ۲۵ دستگاه خود پرداز در روستاها نصب شد.

وی ایجاد شعبه پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، احداث ۳گلخانه هوشمند را از پروژه‌های مهم و در دست اجرا این سازمان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، در حوزه ارتباطات سیار در چهارمحال و بختیاری ضریب نفوذ همراه اول ۱۲۷ درصد، ایرانسل ۳۱/۶ درصد و رایتل ۵/۲۵ درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز