خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اتصال به فیبر نوری در سراسر کشور تا پایان سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۱۸۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیبر نوری تحول و انقلاب در حوزه ارتباطات کشور است و تلاش براین است تا پایان سال ۱۴۰۴ تمام مردم کشور به این امکان مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عیسی زارع‌پور در سفر به استان قزوین که به مناسبت هفته دولت صورت گرفته، در مراسم بهره‌برداری از طرح ملی فیبر نوری شهری قزوین که در یکی از دبیرستان‌های شهر قزوین برگزار شد، گفت: در راستای زیرساخت‌های ارتباطی، یکی از برنامه‌ها توسعه فیبر نوری است که با آن مشکل اینترنت در کشور به صورت ریشه‌ای حل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تلاش ما این است که امکان اتصال از طریق فیبر تا پایان دولت افزایش پیدا کند که در نتیجه آن سرعت ارتباطات همراه و ثابت افزایش پیدا می‌کند. 

وی بیان کرد: قزوین جزء استان‌های پیشرو در این حوزه است و باید همراهی لازم برای پیشرفت فراهم شود؛ در صورت همراهی مدیریت شهری این پروژه در قزوین تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم امکان جدیدی که برای مدرسه فراهم شده موجب توسعه علمی شود و در مدارس استان زمینه تربیت عالمان فراهم شود.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی و توسعه فیبر نوری، تحولی بزرگ در استان است که به ایجاد اشتغال بیشتر و تحول در سبک زندگی منجر می‌شود و سرعت دانلود در بستر فیبر نوری ۹۳۷ است.

زارع‌پور تاکید کرد: فیبر نوری زیرساخت تحول کشور در دهه آینده خواهد شد و شیوه زندگی متفاوت خواهد شد.

وی اظهار کرد: قبلا اگر بنا بود چنین سرویسی راه‌اندازی شود هزینه داشت اما درحال حاضر هزینه‌های راه‌اندازی بسیار کاهش پیدا کرده و ۳۹۰ تا ۴۰۰ هزار تومان و حداکتر یک میلیون تومان است؛ هزینه اینترنت ثابت هم یک سوم یا یک دوم هزینه موبایل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز