خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

۱۵۶۹ روستای لرستان باید به شبکه ملی ارتباطات متصل شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۰۷۶

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۱۵۶۹ روستای استان باید به شبکه ملی ارتباطات متصل شوند.

به گزارش ایلنا، مجتبی صارمی بیست و پنجم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که بدل از سه‌شنبه‌های خبری لرستان در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نقش اصلی و اساسی را اصحاب رسانه متحمل می‌شوند که به عنوان جهادگران عرصه تبیین که مورد تأکید رهبری بوده با اعلام صحیح و درست اخبار و اقدامات مسئولان روحیه امید را در جامعه و روحیه خدمت صادقانه را در بین مسئولان زنده نگه می‌دارید.

وی ادامه داد: نقش ارتباطات در زندگی امروزه تأثیرگذار است که در مواقع بحرانی نمود بیشتری پیدا می‌کند.

صارمی افزود: در ایام کرونا کلیه فعالیت‌ها مجاز شد و اپراتورها ۲۳۰۰ مدرسه را به شبکه اینترنتی متصل کردند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: در سیل پلدختر نیز ارتباطات پلدختر به طور کامل قطع شد، طی چند سال دو پروژه جایگزین برای فیبر نوری پلدختر تعریف و مخابرات زحمت آن را کشید که یکی در مرحله افتتاح و دیگری ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: براساس سرشماری سال ۹۵ در استان ۱۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که باید به شبکه ملی ارتباطات متصل شوند.

این مسئول گفت: تا اوایل سال ۱۴۰۱ روستاها را بررسی کردیم که ۳۱۷ روستا مشکل داشتند، جانمایی انجام و لوکیشن‌ها مشخص شد و مجوز و اعتبار کلیه این روستاها اخذ و جهت اجرای سایت جدید یا ارتقاء شبکه انجام شده است.

صارمی بیان کرد: تا امروز ۹۲ روستا را به شبکه ملی ارتباطات متصل کردیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: در حوزه توسعه ارتباطات روستایی چون کوهستانی هستیم مشکل دید رادیویی داریم که برای رفع آن ۱۰۵۰ کیلومتر فیبر نوری مجوز اخذ کردیم که ۲۲۵ کیلومتر انجام شده و بقیه پیشرفت ۵۰ درصدی دارد که باید تا سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد.

وی با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری از درب منازل، ادامه داد: در این طرح ۸۰ درصد خانوارهای شهری باید دسترسی به فیبر نوری داشته باشند که در استان از طریق سه اپراتور داری مجوز در حال انجام است.

صارمی اضافه کرد: بزرگترین مزیت این پروژه ایجاد زیرساخت شهر هوشمند است و در سه دهه آینده حوزه ارتباطات ثابت در کشور و استان جایگاه خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز