خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قزوین:

روستاهای طارم سفلی به فیبرنوری مجهز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۲۱۱

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: با اجرای فیبرنوری در ۱۲۶ کیلومتر از مسیر کوهین به طارم سفلی، بخش زیادی از روستاهای منطقه طارم سفلی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و از طریق فیبر نوری به سایت‌های ارتباطی متصل می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حجت اله امینی با اشاره به طرح‌های ارتباطات استان قزوین در هفته دولت گفت: از جمله این طرح‌ها که به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است فیبر نوری روستایی، توسعه و ارتقاء تکنولوژی ارتباطات شهری و روستایی و افزایش باجه‌های پست بانک در مناطق استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین ادامه داد: فیبر نوری روستایی در مسیر کوهین به طارم سفلی به طول 126 کیلومتر توسط مخابرات منطقه قزوین و از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتباری بیش از 230 میلیارد ریال انجام شده است.

وی اضافه کرد: فیبر نوری شهری نیز در راستای طرح ملی فیبر نوری، در شهر قزوین توسط شرکت ارتباطات شاتل و در شهرستان‌های، آبیک، بوئین‌زهرا، البرز و تاکستان توسط شرکت ارتباطات ایرانسل در حال انجام است، مخابرات منطقه قزوین نیز با طرح نجما در شهر قزوین و محمدیه مشغول فعالیت است، سهم استان در اجرای این طرح مهم و ملی، 166 هزار پورت است.

این مسئول تصریح کرد: از مجموع 701 روستای بالای 20 خانوار استان، تاکنون 639 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و 62 روستای باقیمانده نیز با سرعت و جدیت تا پایان سال جاری تکمیل و به اینترنت پرسرعت تجهیز می‌شوند، علاوه بر این، 5 سایت تلفن همراه نیز با آخرین تکنولوژی (5G) توسط شرکت ارتباطات ایرانسل به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز