خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خبر داد؛

توسعه شبکه فیبر نوری مخابرات گیلان با اعتبار حدود 600 میلیارد ریالی/افتتاح پروژه های ارتباطی گیلان در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۸۷۲

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: در دهه فجر، پروژه‌های ارتباطی گیلان به ایستگاه افتتاح رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر ، بیش از 100 پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در این استان به بهره برداری رسید.

فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: این تعداد پروژه ها شامل ارتقاء و راه اندازی سایت های نسل سوم و چهارم تلفن همراه، توسعه شبکه انتقال فیبرنوری، کافوی نوری، شبکه دیتا و FTTH، افزایش پوشش تلفن همراه در 26 روستا و توسعه شبکه دیتا به بهره برداری رسید.

مدیرکل ICT استان از توسعه زیرساخت فیبر نوری در سطح استان توسط شرکت مخابرات ایران با اعتباری بالغ بر 598 میلیارد ریال، راه اندازی 10 سایت جدید و ارتقاء 3 سایت توسط اپراتور ایرانسل با اعتبار 474 میلیارد ریال، راه اندازی 58 سایت جدید و ارتقاء 3 سایت توسط اپراتور همراه اول با اعتباری بالغ بر 295 میلیارد ریال، توسعه شبکه دیتا به میزان 430 گیگابیت بر ثانیه با اعتبار 438 میلیارد ریال توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و افزایش پوشش تلفن همراه در 26 روستا با اعتبار 65 میلیارد ریال در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته از محل اعتبارات USO  از جمله افتتاحات دهه مبارک فجر در حوزه ICT استان گیلان است.

توکلی ضمن تشکر از همکاری دستگاه های همکار در اجرای پروژ های مذکور افزود: با بهره برداری از این پروژه ها کیفیت ارتباطات و دسترسی مردم برای برخورداری از خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات ارتقای مناسب خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: برای افتتاح این تعداد از پروژه ها 503 میلیارد ریال توسط بخش دولتی و 1367 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و در مجموع 1870 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری استان گیلان در پایان گفت : شهروندان جهت شکایات و گزارش های مردمی درباره تلفن ، سرعت اینترنت و پیشخوان ها می توانند به آدرس www.195.ir مراجعه کنند یا با سامانه 195 تماس بگیرند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز