خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبرداد؛

مراجعه بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۵۳۵

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از مراجعه ۴۱ هزار و ۱۱۸ دستگاه وسیله نقلیه سنگین برای اخذ کارت معاینه فنی به مراکز پنج گانه فعال استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، مهرداد آهکی امروز در جمع خبرنگاران با تشریح خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۴۱ هزار و ۱۱۸ دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به ۵ مراکز معاینه فنی استان مراجعه کرده‌اند در حالی که سال گذشته این میزان ۳۹ هزار و ۶۴۴ دستگاه بوده و افزایش ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز معاینه فنی سنگین در سطح استان تصریح کرد: یک مرکز در شهرستان همدان به سمت ملایر کیلومتر ۶، یک مرکز در ملایر محور اراک کیلومتر ۱۰، یک مرکز در نهاوند، یک مرکز در اسدآباد و یک مرکز دیگر در کبودراهنگ از آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی به منظور انجام معاینات فنی برخوردارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: امسال از مجموع وسایل نقلیه سنگین مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی در سطح استان، ۳۳ هزار و ۲۷۰ دستگاه موفق به اخذ کارت معاینه فنی شده، و هفت هزار و ۸۴۸ دستگاه در انجام تست‌های مکانیزه مردود شده‌اند.

وی افزود: هدف از معاینه فنی خودروهای سنگین، افزایش سطح ایمنی برای کاربران جاده‌ای در محورهای مواصلاتی، کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو و در نهایت حفظ محیط زیست در برابر آلودگی هواست که می‌تواند نقش پدافند غیرعامل در چرخه صنعت حمل و نقل جاده‌ای را نیز ایفا کند.

آهکی خاطرنشان کرد: عملکرد ترمزها، لغزش جانبی چرخ، کدری دود، وضعیت ظاهری، شکستگی شیشه، عملکرد چراغ‌ها و... از مهم‌ترین موارد کنترل در این مراکز جهت صدور کارت معاینه فنی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر پایش و نظارت برخط بر فعالیت این مراکز، کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دفتر فنی استانداری، پلیس راه، محیط زیست و اداره‌‌کل استاندارد، به صورت ماهانه از مراکز معاینه فنی سطح استان بازدید میدانی به عمل آورده و عملکرد دستگاه‌ها و نحوه معاینه فنی انجام شده را کنترل می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز