خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار همدان:

دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه خدمات به زائران اربعین هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۵۱۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: همه دستگاه‌های اداری و اجرایی استان موظف به ارائه خدمات به زائران و همکاری و همیاری با ستاد های اربعین هستند.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن رضانیا در نشست بررسی مسایل و مشکلات موکب داران و خدمات رسانان به زائران اربعین در سال ۱۴۰۲ افزود: همه مسایل مربوط به برگزاری اربعین حسینی در حوزه استان همدان باید با نگاه کارشناسی و در کمیته کارشناسان بررسی و مشکلات پیش روی رفع شود.

وی ادامه داد: با وجود تبلیغات دشمن برای عدم حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت حسینی و نپوشیدن لباس سیاه، مردم متدین ایام عزاداری امسال به یاد سرور شهیدان حسین بن علی (ع) هر چه با شکوهتر برگزار کردند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد: فرمانداران موظف هستند جلسات رفع مشکلات پیش روی را با ستاد اربعین در شهرستان‌ها برگزار کنند.

در این جلسه رئیس ستاد اربعین استان همدان در سخنانی گفت: همدان در مسیر ۱۴ استان قرار دارد و سال گذشته ۲ میلیون زائران اربعین حسینی از این استان عبور کردند.

سید رضا موسوی افزود: پیش بینی می‌شود از هشت روز قبل از اربعین تا ۲ روز پس اربعین زائران از مسیر همدان عبور کنند.

وی بر ضرورت زیر سازی و محوطه سازی ایستگاه‌های صلواتی و تعیین تکلیف وسایل نقلیه سنگین در ترافیک عبور زائران اربعین تاکید کرد.

رئیس ستاد اربعین استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته پنج مورد واژگونی خودروی زائران اربعین در گردنه اسدآباد داشتیم، تصریح کرد: اصلاح هندسی و جاده ای گردنه اسدآباد و تامین روشنایی این مسیر برای عبور سلامت زائران ضروری است.

وی افزود: برای اتوبوس های زائران که در بین راه دچار مشکل می شود، لازم است که خودروهای جایگزین تامین شود.

در این جلسه مقرر شد تمهیدات لازم برای جلوگیری از بازار سیاه فروش بلیت اتوبوس در همدان انجام شود تا موجبات نارضایتی شهروندان همدانی و زائران اربعین حسینی فراهم نشود.

همچنین در این جلسه هلال احمر آمادگی خود را برای احداث چادر و تحویل پتو در کنار ایستگاه‌های صلواتی و استراحت زائران اربعین حسینی اعلام کرد.

در این جلسه اداره غله استان متعهد شد برای تامین نان مورد نیاز زائران ۵۰۰ تن آرد به نانوایی‌های مسیر اختصاص دهد و مخابرات نیز از اختصاص شماره تلفن مربوط به ستاد خدمتگزاری زائران اربعین حسینی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز