خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی همدان:

اختصاص 36 هکتار زمین در راستای طرح جوانی جمعیت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۵۰۷

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از وجود یک‌هزار و 800 نفر متقاضی دریافت زمین برای فرزند سوم در همدان خبر داد و گفت: برای این عزیزان زمینی با مساحت 36 هکتار نزدیک شهر قهاوند پیش‌بینی شده که بر اساس ضوابط خاص به این افراد اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایلنا از همدان، ایوب اسدالهی در نشست خبری با موضوع نهضت ملی مسکن در محل این اداره کل برگزار شد با بیان اینکه سال گذشته وقتی این سمت را پذیرفتم تعداد واحدهایی که در آن تامین زمین انجام و کار در آن‌ها اغاز شده بود هزارو 706 مورد بود گفت: امروز میزان زمین تامین‌شده برای این موضوع دراستان یک هزارو 500 هکتار رسیده اما از آنجا که هنوز سند این اراضی به نام دولت زده نشده این هم جزو عملکرد ما محسوب نمی‌شود.

وی با ابراز گلایه‌مندی از معیار سنجش استان‌ها در بحث نهضت ملی براساس زمین‌هایی که به نام دولت سند خورده است، اذعان کرد: استان همدان 1.2 مساحت کشور را به خود اختصاص داده که به لحاظ جمعیتی عددی بالغ بر 2.4 جمعیت کشور را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: با این تفاسیر طی 24 سال گذشته دراین استان شاهد تامین زمین جدید نبوده‌ایم و در نبود زمین آنچه از کاربری عمومی هم دراین استان وجود داشت طی سنوات قبل برای طرح مسکن مهر به کار گرفته شده بود.

اسدالهی با بیان اینکه نهایت 24 خرداد ماه شاهد کلنگ‌زنی 11 هزار مسکن در کوی پرواز بودیم اظهارکرد: نکته حائز اهمیت اینکه ما این شهرک را خوابگاه ندیدم و پایداری شهر ملاک قرار گرفت به‌نحوی‌که بر طبق استانداردهای تعریف شده در 127 هکتار امکان بارگزاری 11 هزار واحد وجود داشت و بنا به لزوم توجه به پایداری شهر و لزوم ایجاد بستر برای تبادلات جتماعی و نیز برخورداری از خدمات عمومی و کاربری‌های لازم همچون درمانی، آموزشی و فرهنگی دراین کوی مسکونی 11 هزارواحد بارگزاری کردیم.

مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان، افزود: با این تفاسیر دراین اراضی تنها 24.5 درصد مسکونی دیده شده و مابقی به کاربری‌های عمومی همچون معابر و دسترسی و نیز خدمات زیربنایی اختصاص یافته است.

  اتصال سه هزار متقاضی به پروژه 11 هزار واحدی پرواز

مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه بنیاد مسکن کشور به عنوان کارگزار؛ کار را شروع کرد و امیدواریم ظرف 24 ماه این پروژه به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: تاکنون از 11 هزار واحدپیش‌بینی شده 3 هزار متقاضی به پروژه متصل شدند که این اتصال براساس اولویت‌ها بوده است.

وی در واکنش به سوالی درخصوص عدم توان برخی از دهک‌ برای تامین سهم آورده مالک تشریح کرد: ما مجری ساخت مسکن هستم و بنا به تامین زمین بر حسب تکلیف اقدام به ساخت مسکن می‌کنیم با این وجود برای کاهش فشار بارمالی اجرای این طرح برای برخی از دهک‌ها مصوب شده به دهک‌های یک و دو تسهیلات 400 میلیونی با نرخ سود دو درصدی و دهک‌های سه و چهار تسهیلات 350 میلیونی با نرخ دو درصدی اعطا شود.

اسدالهی با اشاره به اینکه در حوزه تامین مصالح نیز هماهنگی صورت گرفته تا از واحدهای تولیدی داخل استان با قیمت نازل‌تر بهره گرفته شود تا علاوه بر صرفه اقتصادی و کاهش قیمت تمام شده پویایی واحدهای تولیدی را در پی داشته باشد ابراز کرد: تا آنجاکه در توان داشتیم همه دستگاه بر آن شده‌اند تدابیر همه‌جانبه اندیشیده شود که به نحو احسن این پروژه به ثمر بنشیند.

وی با اشاره به اینکه 121 هزار متقاضی مسکن ملی در استان ثبت‌نام کرده‌اند که ازاین تعداد 93 هزار نفر سه شرط اولیه را داشتند و در نهایت 48 هزار نفر ثبت‌نام نهایی شده‌اند افزود: در کل سهمیه در نظر گرفته شده برای استان چیزی بالغ بر 132 هزار واحد مسکونی است که از این میزان 49 هزار و 975 واحد مسکن حمایتی، 48 هزار واحد روستایی، 19 هزار و 989 واحد خودمالکی و 14 هزار و 992 واحد بازآفرینی شهری را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ملایر و اسدآباد درکنار همدان سه شهر پر متقاضی نهضت ملی مسکن در استان هستند که بیش از 75 درصد متقاضیان این طرح را دراستان شامل می‌شوند افزود: در ملایر برای زمینی با مساحت 550 هکتار توافق نهایی انجام شده و در اسدآباد نیز 14.5 هکتار توافق نهایی صورت پذیرفته تا در آن 2 هزار واحد مسکونی جانمایی شود.

اسدالهی با بیان اینکه در پروژه 690 واحدی نیز با پیشرفت بیش از 30 درصد و در پروژه 600 واحدی در مرحله آماده‌سازی و پروژه 104 واحدی با 43 درصد مواجه‌ایم، گفت: از آنجا که در همدان بین تامین زمین و تعداد متقاضیان نابرابری وجودارد سایت ثبت‌نام برای این شهر در حال حاضر بسته است البته به محض تامین زمین سایت باز و امکان ثبت نام فراهم می‌شود.

این مدیر ارشد مسکن وشهرسازی درهمدان از وجود یک‌هزار و 800 نفر متقاضی دریافت زمین برای فرزند سوم در همدان خبر داد و گفت: برای این عزیزان زمینی با مساحت 36 هکتار نزدیک قهاوند پیش‌بینی شده که بر اساس ضوابط خاص به این افراد اختصاص می‌یابد.

اسدالهی با اشاره به اینکه همدان در حوزه بازآفرینی جزو استان‌های پیشرو است گفت: افتتاح 370 واحد مسکن در بافت فرسوده و نیز خدماتی که از طریق به کارگیری بسته‌های تشویقی به مالکان این مساکن در بافت ارائه شده بر کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز