خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه کرامت؛

450 برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در همدان اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۸۸۵

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به مناسبت دهه کرامت ۴۵۰ برنامه فرهنگی کتاب محور به همت ۱۱۸ کتابخانه عمومی در سراسر استان همدان برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از همدان، سیدجواد معینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در اردیبهشت سال جاری هزار و ۳۸۰ برنامه فرهنگی در ۱۱۸ کتابخانه عمومی شهری، روستایی و سیار شهری استان همدان برنامه ریزی و اجرا شد اظهار کرد: از این تعداد برنامه ۴۵۰ برنامه فرهنگی کتاب محور با حضور متخصصان وکارشناسان دینی به مناسبت دهه کرامت و با موضوع زندگانی و سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) و خواهر گرامی شان حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد که همچنان تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز در این ایام در حال اجرا است تصریح کرد: در دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی مختلفی توسط محافل ادبی و قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با محوریت اشعار رضوی، دهه کرامت برگزار شد و نشست‌های بصیرتی با هم افزایی محافل قرآن و عترت نهاد، در دستور کار قرار گرفت که همچنان در طول سال نیز ادامه دارد.

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی همزمان با دهه کرامت

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان یادآور شد: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی همزمان با دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا علیه السلام برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شده است.

معینی ادامه داد: ویژه برنامه‌های اختصاصی با موضوع عفاف و حجاب، دختران و بانوان، امر به معروف و نهی از منکر نیز در این دهه در کتابخانه عمومی با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه همت و تلاش کتابداران در راستای معرفی و ترویج منابع معتبر و مرتبط با ائمه اطهار(ع) به اقشار مختلف جامعه است اظهار کرد: مسابقات نقاشی، کاردستی، نشست‌های کتابخوان و نمایشنامه‌خوانی با سلسله موضوعات مرتبط، مسابقات کتابخوانی، جلسات معرفی و نقد، جلسات مطالعاتی از دیگر برنامه‌های این روزهای مبارک و خجسته است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: کتابخانه‌های عمومی در روز میلاد با سعادت امام رضا(ع) جشن‌های متعددی در نظر گرفتند و همزمان امکان عضویت رایگان برای علاقمندان فراهم شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز