خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان:

بانک‌های خصوصی که عملکردی ندارند، بسته شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۷۳۱

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه از ۲۹ بانک دولتی و خصوصی استان فقط ۱۸ بانک عملکرد شش ماهه ارائه دادند، گفت: تعدادی از بانک‌های خصوصی استان هیچ عملکردی ندارند و بسته شدنشان بهتر از باز بودن است.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن پیمانی در شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان، اظهار کرد: برخی از بانک‌های خصوصی هیچ طرح و برنامه‌ای ارائه نمی‌دهند و هیچ عملکردی ندارند و فقط منابع استان را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بسته شدن بانک‌های خصوصی فاقد عملکرد بهتر از باز بودنشان است، تصریح کرد: در استان‌های دیگر نیز تعدادی از بانک‌های خصوصی که عملکردی نداشتند، به دستور استاندار بسته شدند، این بانک‌ها وقتی عملکردی ندارند باید بسته شوند چراکه حداقل منابع استان به بانک‌های دیگر می‌رود.

پیمانی با بیان اینکه مانده سپرده ارزی و ریالی بانک‌های استان در شش ماهه ۶۱ هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: مانده تسهیلات بانک‌های استان در شش ماهه ابتدای امسال ۳۷ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان بوده که رتبه ۲۳ پرداخت تسهیلات را در کشور داریم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان یادآور شد: نسبت منابع به مصارف بانک‌های استان ۶۸ درصد بوده در حالیکه میانگین کشوری ۸۱ درصد است.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریورماه مطالبات بانکی استان ۱۱۵۴ میلیارد تومان بوده است، افزود: بیشترین تسهیلات پرداخت شده در بخش خدمات و بازرگانی بوده که حدود ۴۱ درصد است.

پیمانی با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ توسط بانک‌های استان، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی استان همدان ۱۱۹ طرح به میزان ۲۹۵ میلیارد تومان تا پایان شهریور پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: همچنین بانک مسکن ۱۷۱ طرح به مبلغ ۲۶۷ میلیارد تومان، بانک ملت ۴۶ طرح به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت کرده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: صندوق کارآفرینی امید ۹۴ میلیارد تومان به ۶۳۶ طرح و بانک توسعه تعاون استان نیز ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت کرده است.

پیمانی با اشاره به اینکه ۱۰ بانک تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت کرده است، بیان کرد: بانک ملی ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بانک صنعت معدن نیز ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز