خبرگزاری کار ایران

بازیگر نمایش «هملت شازده کوچولوی دانمارکی»:

تئاتر کودک و نوجوان به استانداردهای روز جهان نزدیک شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۴۳

تئا‌تر کودک و نوجوان کشور برای کسب جایگاهی بین المللی، باید خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.

ایلنا: بازیگر نمایش «هملت شازده کوچولوی دانمارکی» گفت، تئا‌تر کودک و نوجوان کشور برای کسب جایگاهی بین المللی، باید خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.
به گزارش ایلنا، رضا بابک افزود: اغلب نمایش‌های تولید شده در کشور به‌ویژه در گونه کودک و نوجوان با استانداردهای جهانی فاصله دارد و این مساله بیشتر بیانگر این امر است که نگاه به کارهای تئاتری این گروه سنی بیشتر با جنبه سرگرمی و تفریح عجین است در حالیکه تئا‌تر کودک و نوجوان پایه و بستر ابتدایی برای تربیت افراد فرهنگی در جامعه است.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد یک خواست ملی در بین مسوولان جهت بهره بری بالا از تولیدات تئا‌تر کودک و نوجوان و انتقال آن به هنرمندان، گفت: تا زمانیکه هنرمندان فعال در تئا‌تر کودک نوجوان از سوی مسوولان برای تولیدات فاخر و اثر گذار تشویق و حمایت نشوند، نمی‌توان به تغییر نگاه در شکل تولیدات این گونه نمایشی امیدوار بود.
بازیگر مجموعه تلویزیونی کودکانه «قصه‌های تا به تا» با اشاره رویکرد بین المللی جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان در کشور خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان جهانی و فعال در این عرصه تنها طی مدت یک هفته‌ای جشنواره ادامه دارد و پس از آن دیگر شاهد این استمرار و داد و ستد فرهنگی و هنری نیستیم؛ در حالیکه علم نمایش، هر روز در جهان در حال نوزایی و تغییر است و باید هنرمندان نیز با ابزار روز برای تولید آثار تاثیرگذار بر این گروه سنی مجهز باشند.
بابک، تئا‌تر کودک و نوجوان را سخت‌ترین گونه تولید آثار نمایشی در جهان دانست و تصریح کرد، در بسیاری از کشورهای صاحب تئا‌تر، کمتر به جوانان و افراد تازه کار در عرصه نمایش به صورت انحصاری اجازه تولید آثار کودک ونوجوان داده می‌شود و حتما در کنار آن‌ها از افراد پیشکسوت، خبره و صاحب تجربه در این عرصه استفاده می‌شود تا اثر تولیدی تاثیری نادرست بر مخاطبان حساس و متفاوت خود نداشته باشد.
بازیگر فیلم سینمایی «گربه آواز خوان» بر لزوم نگاه کار‌شناسانه در امر نگارش و تولید حرفه‌ای آثار کودک و نوجوان در عرصه تئا‌تر تاکید کرد و افزود: تا زمانیکه از آرای خبرگان این امر در تولید آثار حمایت، و شرایط کامل تعامل جوانان با پیشکسوتان این عرصه فراهم نشود به جز چند جرقه خودجوش و استثنایی کمتر می‌توانیم در عرصه تئا‌تر کودک و نوجوان کشور به تولیدات بزرگ و تاثیرگذار دست پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز